زوار اربعین اعزامی از استان از طریق قطار به اهواز منتقل و از آنجا از طریق مرز پیش‌بینی شده عازم عتبات عالیات می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سرپرست حج و زیارت استان سمنان از برنامه‌ریزی برای اعزام زوار اربعین این استان از طریق خطوط ریلی خبر داد و گفت: با قطعی شدن این مهم، زوار اربعین اعزامی از استان از طریق قطار به اهواز منتقل و از آنجا از طریق مرز پیش‌بینی شده برای زوار سمنانی عازم عتبات عالیات می‌شوند.
سید علی میر قاسم پوراز آمادگی راه‌آهن برای همکاری در اعزام زوار خبر داد و اظهار کرد: قرار است که زوار از طریق خطوط ریلی و به صورت"چارتر" به نزدیک‌ترین ایستگاه به مرز تعیین شده برای زوار استان سمنان منتقل شوند.
وی ادامه داد: در همین راستا قرار است زوار اربعین از شهرهای شاهرود، دامغان، سمنان و گرمسار به طور مستقیم به اهواز منتقل و از آنجا از طریق اتوبوس به محل راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی منتقل شوند.
میر قاسم پور یادآوری کرد: البته در کنار اعزام از طریق خطوط ریلی، هماهنگی لازم برای در اختیار قرار دادن اتوبوس و سفر جاده‌ای نیز صورت گرفته است.
سرپرست حج و زیارت استان سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص مرز تعیین‌شده برای زوار این استان به ایسنا گفت: مرز چزابه برای زوار استان سمنان و هفت استان دیگر کشور تعیین شده است.
وی با بیان اینکه زوار 17 استان کشور نیز از مرز مهران اعزام می‌شوند اظهار کرد: قرار است زوار پنج استان از مرز شلمچه و زوار استان‌های کردستان و آذربایجان غربی نیز از طریق مرز جدید سومار اعزام شوند.
میرقاسمپور، با اشاره به اینکه مرز مهران از پرترافیک‌ترین مرزهای کشور در ایام اربعین است افزود: زوار هم‌استانی بهتر است که از همین مسیر تعیین شده راهی عتبات عالیات شوند چرا که مسیر پیش‌بینی شده هم ترافیک کمتری دارد و هم خدمات ویژه‌ای از طریق استان برای زوار هم‌استانی پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه شمار زوار امسال اربعین با افزایش زیادی روبرو خواهد شد خاطرنشان کرد: با توجه به عدم اعزام حجاج و ایجاد تسهیلات ویژه پیش‌بینی شده شمار زوار اربعین ایران از مرز دو میلیون نفر هم بگذرد لذا توصیه می‌شود زوار حتما از طریق مرز تعیین شده راهی کربلای معلی شوند.
سرپرست حج و زیارت استان سمنان در پاسخ به پرسشی در خصوص صدور روادید گفت: امسال در توافق با عراقی‌ها شرط صدور روادید، ثبت‌نام در سایت سماح تعیین شده است لذا برای اخذ روادید ثبت‌نام از طریق حج و زیارت الزامی است.
وی بر لزوم اخذ روادید از طریق مجاری قانونی تاکید کرد و افزود: ممکن است تبلیغاتی در فضای مجازی در خصوص اعزام بدون روادید و یا مواردی از این دست وجود داشته باشد که صحت ندارد لذا زوار اعتنایی نکرده و حتما از طریق قانونی اقدام کنند.
انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار