در طرح شوق زیارت،نیازمندانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند با یاری خیران،به سفرهای زیارتی اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از میامی ، محمد مهدی اصغری، مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان میامی با بیان اینکه اولویت اعزام در طرح شوق زیارت برای مددجویانی است که تاکنون موفق به زیارت حرمین شریفین نشده اند، گفت: 126 زائر اولی عتبات عالیات در قالب سه کاروان زیارتی شوق زیارت شامل 115 نفر از زنان و 11 نفر از مردان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد میامی به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری اردوهای زیارتی، آشنایی با سیره عملی و سجایای اخلاقی ائمه اطهار (ع) و تقویت ارزش ها و باورهای دینی مددجویان تحت حمایت است، افزود: اعتبار هزینه شده اعزام این زائران به عتبات عالیات، افزون بر یک میلیارد ریال برآورد شده که 60 درصد آن از منابع امدادی و مابقی از آورده مددجویان تامین شده است.

مدیر کمیته امداد امام (ره) شهرستان میامی تاکید کرد: در اجرای طرح شوق زیارت، سعی بر این است نیازمندانی که تاکنون به اماکن زیارتی مشرف نشده‌اند، شناسایی و ساماندهی ‌شوند تا با یاری خیران، امکان اعزام آنها به سفرهای زیارتی از جمله عتبات عالیات و مشهد مقدس فراهم شود.

وی کفت: طرح شوق زیارت به منظور مشارکت خیران و نیکوکاران در اعزام خانواده‌های نیازمند به اماکن زیارتی اجرا می شود که بر این اساس هزینه اعزام زائران به مشهد مقدس برای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان و عتبات عالیات ۸5۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است و این سفرها نیز تحت نظارت سازمان حج و زیارت  انجام می شود.

محمد مهدی اصغری با اشاره به اینکه سال گذشته 150 مددجوی کمیته امداد شهرستان میامی در طرح شوق زیارت به مکان های مذهبی اعزام شده بودند، خاطرنشان کرد: کمک‌های خیران در قالب طرح شوق زیارت موجب خواهد شد تا بتوانیم زمینه اعزام تعداد بیشتری از مددجویان را که در حسرت زیارت مانده‌اند، فراهم سازیم.
انتهای پیام / ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار