سرپرست حج و زیارت استان سمنان از ثبت‌نام بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰ زائر اربعین حسینی از این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  سیدعلی میرقاسم‌پور از تحویل روادید به 250 نفر از این زوار خبر داد و اظهار داشت: تجربه دو سه سال گذشته نشان می دهد معمولاً بخش عمده زوار بعد از عاشورا و در روزهای پایانی ثبت‌نام می‌کنند.
وی از ارائه خدمات اسکان و تغذیه صلواتی به زوار اربعین در کربلای معلی و نجف اشرف خبر داد و افزود: کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین استان سمنان امسال برای خدمات دهی به 20 هزار نفر از زوار اربعین برنامه‌ریزی کرده است.
سرپرست حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه هزینه‌های مالی همه این خدمات به صورت مردمی و داوطلبانه تامین شده افزود: 50درصد از خدمات اسکان و تغذیه پیش‌بینی شده از سوی ستاد اربعین استان سمنان در کربلا و 50درصد آن در نجف اشرف ارائه می‌شود.
میرقاسم‌پور با بیان اینکه زوار استان سمنان تا 24 آبان‌ماه می‌توانند از طریق سایت رسمی سازمان حج و زیارت ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: به زوار هم‌استانی راهپیمایی اربعین امسال توصیه می‌شود ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنند.
وی با اشاره به استقبال زوار این استان از سفر زیارتی به عتبات و عالیات خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 7 هزار نفر از زوار هم‌استانی در راهپیمایی بزرگ اربعین شرکت کردند.
سرپرست حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه تعداد واقعی زوار هم‌استانی حاضر در راهپیمایی اربعین سال گذشته بیشتر از این رقم بودند افزود:  این آمار مربوط به آن دسته از زائرانی است که به‌صورت گروهی و از طریق سامانه حج و زیارت این استان عازم کربلا و نجف شدند وگرنه بسیاری نیز از طریق خودروهای شخصی و به صورت فردی اعزام شدند.
وی از پیش‌بینی وسائل ایاب و ذهاب عمومی و هماهنگی برای در اختیار قرار دادن اتوبوس‌های مورد نیاز برای اعزام زوار این استان خبر داد و گفت: سرپرست گروه‌ها می‌توانند با مراجعه به حج و زیارت و اداره کل پایانه‌های استان سمنان از این خدمات بهره‌مند شوند.
انتهای پیام / ه

برچسب ها: ثبت ، نام ، بیش از 2000 ، سمنانی ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.