فرانسه برای پرورش ماهی در هرات سرمایه گذاری می‌کند

سفير فرانسه در سفر به هرات این استان را بستری مناسب برای سرمایه گذاری خواند.

فرانسه برای پرورش ماهی در هرات سرمایه گذاری می‌کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، بعد از بهره برداری بند سلما و ذخيره ميليون ها متر مكعب آب در پشت این بند ، حالا محيط مناسبی برای  پرورش ماهی در ولسوالی چشت شريف فراهم شده است، به همین منظور محمد آصف رحيمی والی ولايت هرات، از سفارت فرانسه خواهان این شد تا با سکتور خصوصی این ولایت در زمینه پرورش و رشد ماهی همکاری و سرمایه گذاری نماید .

پیش بینی ها حکایت از ایجاد هزاران فرصت شغلی برای هراتیان بخصوص ساکنین شرقی هرات ، در صورت سرمایه گذاری و همکاری فرانسه در بخش پرورش ماهی می کند.

سفير فرانسه اعلام كرد در کنار همکاری ها و سرمایه گذاری در قسمت پرورش ماهی کشور فرانسه بخاطر رشد صنعت كشميره یا کرک نيز در ولايت هرات سرمايه گذاري خواهد كرد. يكی از مراكز اصلی توليد كشميره يا كرك در افغانستان ولایت هرات می باشد كه سالانه ازين ناحيه ميليون ها افغانی عايد جمع آوری می شود .

شفقنا نوشت: همچنان سفير فرانسه از تهيه ده ها قطعه عكس برجسته اثر تاريخی  كه بر روی فلزات بگونه مدرن حك می شود و اصل آن در موزيم های معتبر جهان است خبر داد. اوگفت : قرار است عكس های اين آثار در يك مجموعه چاپ و به موزيم هرات اهدا شود .

انتهای پیام/

برچسب ها: افغانستان ، هرات ، سفیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
talib hussain
۱۳:۴۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
از کشور دوست فرانسه بسیار تشکری مکنم من هم پرورش ماهی دارم اکر میشود برای من هم کمک کنیدکه من هم بتوانم در این رستا موفق شوم
آخرین اخبار