شرایط برای ثبت نام افغانستانی‌ها در سامانه سماح مهیا نیست

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت ایران گفت: درحال حاضر شرایط برای ثبت افغانستانی‌های حاضر در ایران در سامانه سماح مشخص نیست و جهت اعزام این عده باید وزارت کشور و وزارت خارجه ورود پیدا کنند.

شرایط برای ثبت نام افغانستانی‌ها در سامانه سماح مهیا نیست
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «محسن نظافتی» مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت ایران در خصوص وضعیت زائران افغانستان حاضر در ایران جهت اعزام به کربلا اظهارکرد: درحال حاضر شرایط جهت ثبت نام زائران افغانستان در سامانه سماح فراهم نیست و این امکان وجود دارد که نتوانیم شرایط را برای ثبت نام افغانستانی‌ها در سامانه سماح فراهم کنیم.

نظافتی با اشاره به مشخص نبودن وضعیت مدارک شناسایی برخی از افغانستانی‌های ساکن در ایران تصریح کرد: به این خاطر که بسیاری از افغانستانی‌ها ساکن در ایران مدارک هویتی کافی در اختیار ندارند نمی‌توانیم شرایط را برای اعزام آنها به کربلا فراهم کنیم.

وی در گفت‌و‌گو با میزان تاکید کرد: وزارت کشور ایران در سال جاری نیز باید برای اعزام افغانستانی‌ها به کربلا در ایام پیاده روی اربعین با سازمان حج همکاری داشته و اقدامات از طریق وزارت کشور و وزارت امور خارجه ایران  جهت اعزام این گروه مهیا شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار