لشکرگاه همچنان در آستانه سقوط

با گذشت دو هفته از آغاز درگیری‌های سنگین در حومه‌های شهر لشکرگاه این نبردها هنوز هم پایان نیافته است.

لشکرگاه همچنان در آستانه سقوط به دست طالبان/ سیل عظیم بی جاشدگان به سمت قندهار

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران،درهمین حال شورای ولایتی هلمند برای جلوگیری ازسقوط لشکرگاه خواهان افزایش نیروهای نظامی دراین شهر است.

کریم اتل، رییس شورای ولایتی هلمند، گفت: «تا زمانی‎که نیروهای تازه نفس به این جا نیاید، مهار جنگ مشکل است، چون جنگ درهلمند پراگنده شده است. با این قوت‌های که این‌جا است، ممکن نیست که این جنگ مهار شود.»

ازسوی دیگر یک منبع امنیتی به طلوع نیوز گفته است که از بهر نبود هماهنگی میان نهادهای امنیتی درهلمند، نیروهای امریکایی ناگذیر شده اند تا رهبری جنگ هلمند را به دوش گیرند، اما مقام‌های محلی این گفته‌ها را نادرست می‌داند.

لشکرگاه چهارده روز می‌شود که درمحاصره طالبان قراردارد و هرآن احتمال سقوط آن می‌رود، ولی نیروهای دولتی تاکنون نتوانسته اند طالبان را از دروازه‌های لشکرگاه به دور برانند.

بسیاری از خانواده‌ها از منطقه بولان که در حوزه سوم امنیتی لشکرگاه قرار دارد، از ترس جنگ‌های سنگین خانه‌های شان را ترک کرده اند.

آواره گان جنگ هلمند می‌گویند که با یک آینده نامعلومی رو به رو هستند.

جلات خان، آواره جنگ هلمند، گفت: «این مردم هم به عذاب هستند درهر خانه از ده تا بیست خانواده آمده اند و زنده‌گی می‌کنند، کودکان به مشکل هستند. باور کنید امشب سه دقیقه هم من خواب نکرده‌ام.»

میرحمزه، آواره جنگ هلمند، گفت: «همه مردم رفته اند، آنجا بیبینید به حساب دو حویلی پُر نیست همه رفتند.»

درهمین حال شورای ولایتی هلمند می‌گوید که بدون رسیدن نیروهای بیشتر مهار تهدیدها دربرابر لشکرگاه بسیار دُشوار است.

اما مسوول عملیاتی جنگ هلمند برای شکست دادن طالبان درحومه‌های لشکرگاه تنها هفت روز زمان می‌خواهد.

جبار قهرمان، مسوول عملیاتی جنگ هلمند، گفت: «ابعاد این جنگ را که من به صفت یک جنرال درنظر دارم، توان‌مندی واستعداد مخالفان را می‌بینم شما اکنون یاد داشت کنید، هفت روز دیگر فرصت بدهید، پس از هفت روز، جنگ در هلمند تمام می‌شود.»

عبدالرحمان صابر، مسوول عملیاتی پولیس هلمند، گفت: «از این پس هرکس، هرفرمانده، هرپولیس اگر موضع خود را ترک کرد، ماهمرای شان برخورد قانونی می‌کنیم.»

با تمام این تفاسیر جنگ همچنان ادامه داشته و تعداد زیادی از آوارگان این جنگ از بیم کشته شدن خانه های خود را ترک کرده و به قندهار مهاجر شدند.

هنوز هم از نیروهای کمکی خبری نیست. همچنین طالبان با انتشار ویدیویی مدعی شده است که ده ها تن از سربازان اردوی ملی را در این منطقه اسیر کرده اند.

شفقنا نوشت: این درحالی هست که ما همچنان همانند جنگ قندوز شاهد عدم هماهنگی بین نیروهای نظامی در جنگ هلمند هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار