پلارک در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران:

زائران افغانستانی در سامانه «سماح» ثبت نام نمی‌شوند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: سامانه سماح خاص زائرین ایرانی است و نرم‌افزار آن با مشخصات ایرانی‌ها تعریف شده است و برای ثبت‌نام اتباع افغانستانی نیست.

زائران افغانستانی در سمانه «سماح» ثبت نام نمی‌شوندحسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه عزیمت اتباع خارجی به کربلا  اظهار داشت: افغانستانی‌ها و پاکستانی‌هایی که از مرزهای زمینی وارد ایران و بدین طریق ترانزیت می‌شوند، در ابتدا در ستادهای اسکان و پذیرایی استان‌های سیستان‌و بلوچستان و ... مستقر می‌شوند، به آن‌ها موکب اختصاص می‌‌شود و براساس مقررات مدارکشان توسط نیروهای انتظامی کنترل و در نهایت راهی کشور عراق می‌شوند.

 رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات درباره نحوه عزیمت افغانستانی‌های مقیم ایران نیز گفت: آن‌هایی که حضورشان قانونی‌ است مسیر مشخصی برایشان در نظر گرفته شده که براساس مدارکشان ویزا داده می‌شود و سفارت عراق هم در این زمینه همکاری می‌کند اما با افاغنه غیرقانونی مانند شهروندان ایرانی که بخواهند بدون ویزا راهی عتبات شوند برخورد می‌کنیم و مانع از حضورشان می‌شویم.

وی افزود: هرکسی که شرایط دریافت ویزا نداشته باشد، چه ایرانی و چه افغانستانی ویزا به او تعلق نمی‌گیرد و ستاد اربعین هم به جد مسر است که مانع حضور آن‌ها در کشور عراق شود.

وی در ادامه تاکید کرد: سامانه سماح خاص زائرین ایرانی است و نرم‌افزار آن با مشخصات ایرانی‌ها تعریف شده و برای خارجی‌ها نیست و این موضوع هم طبیعی است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار