معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از رتبه‌بندی خوابگاه‌های این دانشگاه بر اساس سامانه جامع خو‌ابگاهی تا پایان این تر‌م خبر داد.

عباس قنبری معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو باخبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از رتبه‌بندی خوابگاه‌های این دانشگاه با توجه به سامانه جامع خو‌ابگاهی تا پایان این تر‌م خبر داد و اظهار داشت: به این طریق وضعیت مطلوبی از خوابگاه‌ها مشخص شده و امکانات موجود را با توجه به آمار و اطلاعات بدست آمده بررسی میکنیم.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان به جهت ماموریت خاصی که برای آن تعیین شده به عنوان فضای آموزشی شبانه روزی برای دانشجو معلمان ارائه خدمات می‌دهد، بنابراین فضاهای دانشجویی و خوا‌بگاهی به طور شبانه‌روزی برای آنها فراهم شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه برنامه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با توجه به این فضا به طور شبانه روزی ارائه خدمات می‌کند، عنوان کرد: حضور مشاور ، مربیان تربیت بدنی و فعال بودن کتابخانه‌ها از دیگر اقداماتی است که برای بهره‌مندی از فضای دانشگاه در اختیار دانشجو معلمان قرار میگیرد و با توجه به اینکه 98 پردیس در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد قطعا نیاز به توسعه فیزیکی و کیفی خوابگاه‌ها احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید در جهت کیفیت بخشی خوابگاه‌ها حرکت کنیم، بیان کرد: بسیاری از خوابگاه‌ها نیازهای تعریف شده در آموزش و پرورش و وزارت علوم را دارا هستند اما در موا‌ردی هم شاهد کمبود امکانات هستیم که با توجه به استاندارد‌های در نظر گرفته شده از ظرفیت آموزش و پرورش و دانشگاه ها بهره برده و برای بهبود این شرایط برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم.

قنبری اظهار داشت: باید اعتبارات بیشتری به خوابگاه‌ها اختصاص یابد تا بهره‌مندی از امکانات برای دانشجو معلمان هر چه بیشتر فراهم شود، اکنون کمبود در خوابگاه‌ها هم در بخش دختران و هم در بخش پسران وجود دارد و تراکم دانشجویی نیز از عوامل کاهش کیفیت به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بودجه برای ساخت خوابگاه‌های جدید وجود ندارد، افزود: باید از فضا‌ها حداکثر استفاده شود و حتی به سمت مشارکت با خیّر‌ین برویم تا این گروه را در ساخت و ارائه امکانات برای خوابگاه‌ها کمک کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار