جایگاه احترام به پدر و مادر در حفظ شعائر حسینی

با توجه به شهرت نهضت حسینی در تمام دنیا و برنامه های بلند مدت دشمن در جهت نابودی آن، حفظ شعائر حسینی به یک اصل تبدیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین احسان بی آزار کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار تکیه حسینی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهمیت حفظ شعائر حسینی گفت: با توجه به شهرت نهضت حسینی در تمام دنیا و برنامه های بلند مدت دشمن در جهت نابودی آن، حفظ شعائر حسینی در جهان امروز به یک اصل تبدیل شده است. 
وی افزود: با این شرایط دشمنان اسلام و شیعه، روی پیروان امام حسین(ع) تمرکز فراوانی کرده اند. بنابراین باید بدانیم که رفتار ها و کردار هایمان در زیر چشمان تیز بین دشمن تحلیل می شود. دشمن سعی می کند، بفهمد که چقدر انسان ها عامل به وظایف دینی و شرعی خود هستند و زمانی که کوتاهی ببینند آن را پررنگ می کنند.
این کارشناس مسائل مذهبی در خصوص اخلاقی بودن اعمال شیعیان اظهار کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) مستحب م‍‍ؤکد است و اهمیت آن به اندازه ایست که واجبات به موضوعات آن وابسته هستند، با این وجود نباید واجبات و اخلاقیات در سایه عزاداری ها قرار گیرند. در برخی مواقع اخلاق اعم از این عبادت بزرگ می شود. به طور مثال برای عزاداری تا پاسی از شب نباید با پدر و مادر درگیر شد و بحث کرد.
بی آزار ادامه داد: کسی که واجباتش را در راه عزاداری فدا می کند، باید بداند که با این اخلاق و منشی که دارد، ثواب تمامی کارهایش را نابود کرده است.
بی احترامی به پدر و مادر، قضا شدن نماز صبح به دلیل عزاداری تا پاسی از شب، بی نظمی در دسته های سینه زنی، آلودگی شهری که ظروف یکبار مصرف غذاهای نذری ایجاد می کنند، همگی از بی اخلاقی هایی است که برخی عزاداری ها را زیر سوال می برد.
وی با تأکید به اهمیت احترام به پدر و مادر اظهار کرد: همان طور که بهترین مستحبات، عزاداری برای اباعبدالله الحسین(ع) است، اوجب واجبات، احترام به پدر و مادر است. بنابراین زمانی که پدر و مادر دستور می دهند که فرزند به هیئت نروند، هیئت رفتن برای آن فرزند امری حرام است.
بی آزار در پایان اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که زمانی که پدر و مادر ظلمی به فرزند کنند اگر فرزند حتی اخمی کند، عبادت و نماز های او قبول نمی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار