در سی‌ودومین اجلاس عمومی شوراها؛

طرح «تنظیم بخشی از مقررات درآمدی شهرداری‌ها» تصویب شد

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: طرح تنظیم بخشی از مقررات درآمدی شهرداری در سی‌ و دومین اجلاس عمومی شورای عالی به تصویب اعضای شورا رسید.

طرح «تنظیم بخشی از مقررات درآمدی شهرداری‌ها» تصویب شد
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها در سی‌ و دومین اجلاس عمومی شورای با اشاره به موضوع بررسی طرح تنظیم بخشی از مقررات درآمدی شهرداری‌ها، اظهار داشت: در خصوص این موضوع تبادل نظرهایی میان نمایندگان شورای عالی استان‌ها انجام شد و این طرح به تصویب رسید.

وی افزود: طرح تنظیم بخشی از مقررات درآمدی شهرداری‌ها برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی فرستاده می‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه موضوع درآمدهی پایدار شهرداری‌های کشور یکی از مهمترین موضوعات بوده است، گفت: عوارض  مشاغل که  اخذ آن قبلا در مجلس پیش‌بینی شده بود، امروز مورد تأکید قرار گرفته است، چراکه در بررسی بسیاری از مشاغل آن را حذف کرده بودند.

چمران یادآور شد:  در راستای افزایش درآمدهای پایدار و کاهش وابستگی به منابع درآمدی ناپایدار در جریان طرح تنظیم بخشی از مقررات درآمدی شهرداری‌ها به شورا‌های اسلامی شهرها اجازه داده می‌شود تا بر اساس اختیارات نماد 71 و 77 قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و همچنین انتخاب شهرداران نسبت به برقراری عوارض و بهای خدمات اقدام کنند.

وی با اشاره به موضوع عوارض استقرار و فعالیت‌ دستگا‌ه‌ها و شرکت‌های دولتی در شهرها تصریح کرد: به مأخذ 100درصد عوارض نوسازی محل یکی از بندهای طرح قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران بوده که با معضل اعضای شورای عالی اسلامی حذف شد.

رئیس شورای عالی استان‌ها در پایان با اشاره به غایب بودن تعدادی از اعضا در اجلاس‌های عمومی گفت: به کسانی  که در جلسات غایب بودند به صورت کتبی تذکر داده شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.