سلیمان زاده در سی و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها:

سونامی 20 میلیون بیکار در راه است

نماینده استان آذربایجان غربی گفت: سونامی 20 میلیون بیکار در راه است که این موضوع به همراه خود پیامدهای ناخوشایندی از قبیل فقر اقتصادی را به دنبال دارد.

سونامی 20 میلیون بیکار در راه است
به گزارش خبرنگرار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج سلیمان ‌زاده نماینده استان آذربایجان غربی در  در  سی و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که امروز (پنج شنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه این استان تنها با مشکلات و مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دست‌‌ و پنجه نرم می‌کند، اظهار داشت: سال‌هاست که تنها وظیفه ما حرف زدن در مورد مسائل و مشکلات استان‌هایمان است در حالی که عده‌ی زیادی تنها تماشاچی هستند و در خصوص این مشکلات سکوت می‌کنند.

وی افزود: بر اساس سند چشم انداز 20ساله جمهوری اسلامی ایران در خصوص این موضوع کاری انجام نشده است، در حالی که همه نمایندگان در حد توان تلاش می‌کنند، ولی باید متذکر شد که تباهی یک جامعه به هر حال از کوتاهی مدیران اجرایی و نخبگان آن است.

نماینده استان آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز اکثر استان‌های کشورمان با مشکل بیکاری، اعتیاد و طلاق دست و پنجه نرم می‌کنند، تأکید کرد: سونامی 20میلیون بیکار در راه است که متاسفانه به همراه خود پیامدهایی ناخوشایندی از قبیل فقر اقتصادی، مشکلات روحی و روانی، مشکل در ارتباطات خانوادگی، مشاجره، خلافکاری، عدم توجه به بنیان‌های خانواده  و غیره را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: بدون شک مسئولان آماری از خودکشی مردم در کشور ندارند، به همین دلیل ما در این جامعه رفته رفته با فروریختگی ارزش‌های جامعه رو به رو می‌شود، به همین دلیل درخواست دارم مسئولان به هشدارهایی که به آنها داده می‌شود توجه کنند، چراکه این ماجرا به شدت خطرناک بوده و باید برای آن فکری اساسی شود.

نماینده استان آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه مسئولان کشوری آنچه را که می‌بینند و حس می‌کنند را باور دارند نه آماری که مسئولان به آنها ارائه می‌دهند، گفت: مردم رونق تولید و کار می‌خواهند، به همین دلیل معتقدیم واردات بی‌رویه فرهنگ ایران را به خصوص با  اسباب‌بازی‌های وارداتی در آینده نماینده را زیر سوال می‌برد.

سلیمان‌زاده تأکید کرد: به هر حال باید با نقاط ضعف مردم مبارزه و همچنین کاستی‌ها را به مسئولان گوشزد کرد.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی با 3کشور مرز مشترک دارد، افزود: این استان با شرایط جغرافیایی که دارد، یکی از حساس‌ترین استان‌ها محسوب می‌شود، چراکه از نظر فرهنگ، سنت و آداب با کشورهای همجوار مشترک است.

نماینده استان آذربایجان غربی تأکید کرد: استان آذربایجان دروازه تهاجم غرب و دشمنان است، چرا که می‌گویند آذربایجان غربی محور و ستون اقدام مذاهب و فرهنگ‌‌ها است.

سلیمان‌زاده با بیان اینکه این استان قطب گردشگری ایرانیان است، تصریح کرد:‌ استان آذربایجان غربی دارای منابع غنی زیرزمینی است و در  کشاورزی و تولید سیب، انگور، چغندر قند محصولاتی کم نظیر دارد، در حالی که مسئولان تا به امروز حساسیت‌های این استان را درک نکردند و بودجه‌ای در خور برای مدیریت و استفاده بهینه به بخش‌های ذکر شده اختصاص ندادند.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های ریلی، جاده‌ای و توسعه اماکن اقامتی و توریستی را در دستور کار خود داشته باشیم، یادآور شد: باید راه‌آهن مراغه-ارومیه، جاده میاندوآب، بناب_نقوه ، را با اختصاص اعتبارات تکمیل کنید.

نماینده استان آذربایجان غربی خطاب به ربیعی وزیر کار گفت: بیکاری افراد تحصیل کرده دیگر در این استان قابل  تحمل نیست، به همین دلیل از شما که متولی ریشه‌کن کردن بیکاری هستید تقاضا دارم برای یک‌ میلیون نفر شهروند استان آذربایجان غربی اشتغال ایجاد کنیم.

سلیمان‌زاده در ادامه خطاب به طیب‌نیا وزیر جهاد و کشاورزی افزود: امرار معاش‌ بیشتر مردم این استان از کشاورزی بوده اما هنوز پول چغندر قند تحویلی سال گذشته به کشاورزان از طرف برخی کارخانه‌ها پرداخت نشده است.

وی اضافه کرد: در بحث تحویل گندم نیز شرایط مانند قبل است، به همین دلیل از وزیر جهاد کشاورزی درخواست دارم شرایط صادرات سیب و انگور را فراهم کند.

سیلمان زاده خطاب به وزیر بهداشت گفت: سرطان در استان آذربایجان غربی مانند سایر نقاط ایران به خصوص در قشر بانوان تلفات زیادی می‌گیرد، به همین دلیل درخواست دارم تا به صورت جدی علت را پیدا کنیم، چرا که این موضوع مردم را بسیار نگران کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
فاجعه ست ...!!!!
آخرین اخبار