میرزاییان مطرح کرد؛

زاینده رود به مرده رود تبدیل شده است/ شهرستان نطنز با مشکل بحران آب دست و پنجه نرم می‌کند

نماینده استان اصفهان گفت: چندسالی است که زاینده‌رود به مرده رود تبدیل شده که این موضوع علاوه برخسارت به کشاورزان حاشیه رودخانه و شرق اصفهان باعث قطعی آب شرب شهرک‌های اقماری این شهرستان نیز شده است.

زاینده رود به مرده رود تبدیل شده است/ شهرستان نطنز با مشکل بحران آب دست و پنجه نرم می‌کند
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین‌ میرزاینان نماینده استان اصفهان در سی‌ و دومین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که امروز(پنج شنبه) برگزار شد، با اشاره به مشکل استان اصفهان، اظهار داشت: آلودگی هوا، وجود پالایشگاه صنایع فولاد ذوب‌آهن، کارخانه های سیمان و قطب صنعتی جزیی از این استان محسوب می‌شوند.

وی افزود: امروزه خطر آلودگی هوا مردم استان اصفهان را تهدید می‌کند.

نماینده استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان به دلیل سوءمدیریت مسئولان آب کشور با مشکلات کم آبی دست و پنجه نرم می‌کند، تصریح کرد‌: این موضوع در آینده نزدیک بسیار خطر آفرین خواهد شد، به همین منظور لازم است که وزارت نیرو با همکاری شورای عالی آب کشور این معضل اساسی را مدیریت کند.

میرزاییان اضافه کرد: چندسالی است که زاینده‌رود به مرده رود تبدیل شده که این موضوع علاوه برخسارت به کشاورزان حاشیه رودخانه و شرق اصفهان باعث قطعی آب شرب شهرک‌های اقماری این شهرستان نیز شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان نطنز به عنوان پایتخت هسته‌ای ایران قریب به یک سال است که دچار بحران آب شده است، گفت: این شهرستان  در ماه‌های اخیر روزانه 5ساعت قطعی آب داشته به همین دلیل لازم است مسئولان وزارت نیرو برای حل این مشکل چاره‌ای اساسی بیندیشند.

نماینده استان اصفهان خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: شهر بادرود یک قطب کشاورزی قوی در کشور محسوب می‌شود، اما با دارا بودن هزار و 500 هکتار انار نادری بادرود که یکی از 5رقم انار ثبت شده کشور است، سالانه بیش از 50هزار تن انار به سراسر کشورهای اروپایی و حوزه‌ خلیج فارس صادر می‌شود، اما به دلیل نبود امکانات سردخانه و صنایع تبدیلی و عدم حمایت دولت، انار با قیمت کیلویی 850 تومان از کشاورزان خریداری می‌ شود که این موضوع مصیبت زیادی برای کشاورزان منطقه است.

میرزاییان خطاب به هاشمی وزیر بهداشت و درمان کشور گفت: شهر بادرود در کنار جاده ترانزیت بندرعباس-اتو واوان، تهران-اصفهان خطوط راه‌‌آهن جنوب_شمال واقع شده و تنها یک  بیمارستان دارد که توسط خیرین منطقه بازسازی و ساخته شده، اما هیچگونه مصاحبتی برای تجهیز این بیمارستان صورت نگرفته و مردم این دیار به شهر اصفهان و کاشان عزیمت می‌کنند.

وی اضافه کرد:‌ این شهر سالانه بیش از 40میلیون زائر و گردشگر جهت زیارت امام‌ زاده علی‌عباس و شاهزاده محمد دارد.

نماینده استان اصفهان گفت: به شدت از وزیر مسکن، راه‌ و شهرسازی گلایه داریم، چرا که با پول  بیت‌المال قریب به 8ماه است که 20کیلومتر جاده بادرود‌_کاشان که تکمیل شده است بهره‌برداری نمی‌کند.

میرزاییان ادامه داد: در این جاده خطرناک بادرود_ کاشان هرهفته تلفات انسانی داریم، به همین دلیل از وزیر راه‌ و شهرسازی درخواست دارم هر چه سریعتر این مشکل را برطرف و این جاده را احداث کند.

وی افزود: از وزیر نیرو درخواست دارم تعرفه بخش بادرود که در تابستان گرمایی بیش از 45درجه دارد را کاهش دهد.

نماینده استان اصفهان  گفت: از وزیر علوم درخواست داریم که توجه خاصی به دانشگاه‌های دولتی این استان نماید، چرا که اکثر دانشجوهای ورودی‌های یک سال گذشته بابت خوابگاه باید هر ترم یک میلیون تومان هزینه پرداخت کنند، در حالی که این هزینه تفتوتی با دانشگاه آزاد ندارد و این موضوع باعث می‌شود استعداد‌های علمی جوانان این مرز و بوم از بین برود و انگیزه ادامه تحصیل از آنان گرفته شود.

وی با بیان اینکه باید به برنامه 5ساله ششم توسعه کشور توجه ویژه شود، تصریح کرد: هنوز در LCU سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و کمیسیون تلفیق مجلس اکسیژن می‌‌دهند.

نماینده استان اصفهان اضافه کرد: رئیس جمهور در دیدار با اعضای شورای‌ عالی گفت امسال لایحه واحد خدمات مدیریت شهری را به مجلس ارائه می‌کنند، ولی تاکنون هیچ اقدامی در خصوص این موضوع صورت نگرفته، به همین دلیل شهرهای کوچک دچار بحران کمبود اعتبارات شدند.

میرزاییان با تأکید بر اینکه در ایام اخیر عده‌‌ای در تلاش هستند تا اختیارات شوراهای اسلامی را کاهش دهند، یادآور شد: آن ها به  دنبال این هستند که اصول 100تا 107 قانون اساسی را مخدوش کنند، به همین دلیل از ریاست شورای عالی درخواست دارم تا جلساتی با اعضای کمیسیون شوراهای مجلس برگزار کنند تا در آینده شاهد ارتقاء قدرت و اختیارات شوراها در جامعه باشیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
خوب یه کم اب و بزارید بیاد داریم خفه میشیم اینجا متاسفم برای بعضیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
استانهای جنوبی بایستی با گلخانه که با آب دریا هم محصول میدهد کشاورزی کنند و استانهای مرکزی با آب رودخانه ها . البته آنها هم در گلخانه تا آب به همه برسد ضمنا استانهای جنوبی میتوانند با آب شیرین کن آب آشامیدنی خود را هم تامین کنند