مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ ساز شیراز گفت: شهروندان شیرازی به صورت داوطلب در شهر شیراز با اجرای طرح همیار مهربان در رفع گره ‌های ترافیکی همکاری می‌ کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سیدعبدالرضا دستغیب مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ ساز شیراز گفت: این طرح در همایش فرهنگ یاران ترافیک و همیاران فرهنگ ترافیک که با حضور تعدای از شهروندان شیرازی، معاون استاندار، فرمانده انتظامی فارس، رئیس پلیس راهور استان، شهردار و رئیس هیات مدیره مجمع خیرین به اعضای هیات مدیره رو نمایی شد.
دستغیب با بیان اینکه یکی از مشکلات اجتماعی که همشهریان عزیز با آن روبرو می ‌شوند رانندگی نامطلوب و کم توجهی به قوانین راهنمایی رانندگی است بیان کرد: بیشترین مشکل نیز در زمینه فرهنگی است و در این مورد نیز نیاز است تمام دستگاه‌های متولی و مردم به عنوان سرمایه‌های عظیم در این موضوع سهیم باشند.
وی ادامه داد: امروز ترافیک به عنوان یک معضل اجتماعی که همه ما را آزار می ‌دهد نیز از طریق مردم حل می‌ شود.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز بیان کرد: براساس اطلاع رسانی صورت گرفته 60 نفر داوطلب مردمی در مرحله اول آموزش ‌های فنی برای بازکردن گره های ترافیکی و راهنمایی مردم نسبت به قوانین فراموش شده راهنمایی و رانندگی و همچنین بحث‌ های اخلاقی و مهربانی را فرا گرفته‌اند.
دستغیب افزود: بر این اساس همیار مهربان ترافیک هنگام عبور از خیابان و مشاهده مشکل ترافیک در مکان هایی که پلیس حضور ندارد با پوشیدن کاور و نصب کارت شناسایی بر روی سینه خود در بازگشایی ترافیک و راهنمایی به مردم کمک می‌کنند به ‌طوری که موضوع رفع گره‌های ترافیک توسط خود مردم فرهنگ ‌سازی شود.
وی گفت: به شهروندانی که رعایت مقررات رانندگی را انجام نمی‌ دهند نیز با روی خوش ،کارت هایی که حاوی پیام های فرهنگی است توزیع می شود تا از این مطالب بهره‌مند شوند.
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ‌ساز شیراز با بیان اینکه امیدواریم دیگر شهروندان علاقمند به این طرح فرهنگی بپیوندد افزود: افراد علاقمند  برای اعلام آمادگی و مشارکت در طرح همیار مهربان ترافیک به دفتر مجمع خیرین شهرساز واقع در خیایان مشیر فاطمی ابتدای اردیبهشت مراجعه و یا با شماره ‌های  32305328 و 32360837 تماس برقرار کنند تا در آینده نزدیک هر یک از شهروندان خود یک عامل فرهنگ سازی در شیراز باشند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار