تمام متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی مراقب ویزای جعلی باشند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ زینلی مدیر حج و زیارت فارس گفت: در پی اطلاعیه های مستمر سازمان حج و زیارت، وزارت کشور و نیروی انتظامی در خصوص اخذ ویزا توسط زائرین از طریق دفاتر و شرکت های مجاز سازمان حج و زیارت در شیراز و شهرستان های استان، توصیه می شود متقاضیان اخذ ویزا فقط به دفاتر و شرکت های مجاز دارای کد کارگزاری از سازمان حج و زیارت که اسامی آن ها در سایت حج فارس ذکر شده مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: همه متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی باید بر اساس اطلاعیه‌های ستاد مرکزی اربعین و سازمان حج و زیارت در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و روادید خود را از طریق تعیین شده و مراجع ذیصلاح دریافت کنند.  
زینلی افزود: ساز و کار طراحی شده در سامانه سماح به ‌گونه‌ای است که متقاضیان با نام‌نویسی و تعیین دفاتر مجاز سازمان حج و زیارت از روند دریافت روادید، بیمه (خدمات پزشکی) و تاریخ اعزام مطلع می شوند.
 
 وی اظهار کرد: هزینه صدور ویزا و بیمه زائران حدود یک میلیون و 790 هزار ریال است که فقط از طریق کارت های بانکی عضو شتاب و درگاه های اینترنتی بانک های عامل توسط دفاتر و شرکت های زیارتی مجاز قابل پرداخت بوده و تاکید می شود نسبت به پرداخت وجه نقد به افراد متفرقه جدا خودداری کنید .    
زینلی بیان کرد: اخذ ویزا و اعزام توسط افراد و گروه های غیر مجاز موجب به وجود آمدن مسائل و مشکلات خاصی در مرزها می شود که ممکن است تبعات قانونی برای زائرین به همراه داشته باشد.  
 وی ادامه داد: عموما افراد غیر مجازی اقدام به جمع آوری زائر برای اعزام یا اخذ ویزا می کنند و وعده های اغوا کننده و غیر قانونی به زائرین می دهند که هوشیاری زائرین در این مورد ضروری است.    
مدیر حج و زیارت فارس تصریح کرد: پیگیری مسائل امنیتی و حوادث در این سفرها فقط در مورد زائرینی که از طریق سازمان حج و زیارت و دفاتر و شرکت های مجاز زیارتی اقدام به اخذ ویزا کرده باشند قابل انجام است.    
زینلی گفت: در صورت بروز هر گونه بیماری و نیاز به مراقبت درمانی در کشور عراق ،سازمان حج و زیارت و گروه پزشکی مستقر در کشور عراق خدمات رایگان خود را به زائرین اعزامی توسط سازمان حج و زیارت ارائه می کند و دیگر زائرین مجبور به پرداخت هزینه های درمان در کشور عراق هستند.  
وی ادامه داد: ثبت شماره تلفن زائر در سامانه سماح مربوط به سازمان حج و زیارت موجب اطلاع رسانی لحظه به لحظه به زائرین می شود که این امر در مورد ویزا های آزاد و افراد غیر مجاز که نسبت به اخذ ویزا اقدام می کنند نیست.  
مدیر حج و زیارت فارس از زائرینی که اقدام به ثبت نام در سامانه سماح و دفاتر و شرکت های مجاز سازمان حج و زیارت کرده اند خواست، هر چه سریع تر نسبت به تکمیل پرونده و واریز وجه اقدام کنند و از موکول کردن آن به روز های آخر که موجب ازدحام و سرگردانی زائرین می شود جدا خودداری کنند.
وی از مردم استان درخواست کرد هر گونه تخلف و یا اقدام غیرعادی توسط افراد غیرمجاز را سریعا به شماره تلفن های (4 _32295902 ) سازمان حج و زیارت استان فارس اعلام کنند.  
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار