شیراز؛

وبلاگی برای آبروریزی

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری فردی خبر داد که در فضای مجازی با انتشار تصاویر و مطالب غیر اخلاقی اقدام به هتک حیثیت دوستش می کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ "سیدموسی حسینی" گفت: خانم جوانی 23 ساله با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا استان فارس مراجعه و مدعی شد فردی ناشناس، با به دست آوردن عکس های شخصی وی و انتشار آن به همراه مطالب کذب در چند وبلاگ، باعث هتک حیثیت وی شده و از نحوه به دست آوردن این تصاویر توسط متهم، بی خبر است و به کسی نیز مظنون نیست.
وی ادامه داد: موضوع در دستور کار افسران پلیس فتا قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی و فنی ماموران موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.
رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینكه متهم هیچ گاه فکر نمی کرده شناسایی شود، افزود: این فرد دختری 25 ساله و از دوستان صمیمی شاکی بوده که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به جرم خود اقرار كرد.
سرهنگ حسینی در خصوص نحوه ارتكاب این جرم توسط متهم گفت: فرد شاكی یک روز با دوستانش به تفریح رفته بود كه بین او و یكی از دوستانش (متهم) ناراحتی پیش می آید، به گونه ای كه رابطه دوستی آنها به هم می خورد.
وی ادامه داد: پس از مدتی متهم به انگیزه انتقام جویی از شاكی، ابتدا با تظاهر به پشیمانی به او نزدیک می شود و در یک فرصت مناسب با نصب نرم افزار جاسوسی بر روی گوشی تلفن همراه او از طریق اینترنت اقدام به کنترل سیستم وی كرده و از این طریق تصاویر و عکس های شخصیش را به دست می آورد.
رئیس پلیس فتا استان فارس بیان كرد: متهم این پرونده سپس این تصاویر را به همراه مطالب کذب و غیر اخلاقی در چند وبلاگ به نمایش گذاشته و به تمامی افرادی که می شناخته با یک خط ناشناس پیام داده و از آن ها می خواهد از این وبلاگ ها بازدید كنند.
سرهنگ حسینی از شهروندان در خواست كرد: به هیچ عنوان اطلاعاتی که برایشان اهمیت دارد را بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند، تبلت و لپ تاپی که با آن به اینترنت متصل می شوند نگه داری نكنند ‌زیرا به محض اتصال به اینترنت امکان هرگونه سوء استفاده از این وسایل توسط سودجویان متصور می باشد و جهت نگه داری این اطلاعات، بهتر است از هارد اکسترنال با گذاشتن رمز عبور استفاده كنند.
وی به افرادی که به هر عنوان قصد سوء استفاده از این فضا را دارند هشدار داد: مراقب رفتار خود در فضای مجازی باشند زیرا هیچ رفتاری از چشم تیز بین ماموران پلیس پنهان نمی ماند.
انتهای پیام/
برچسب ها: وبلاگی ، برای ، آبروریزی ، فتا ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار