مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: کالا و خدمات تولید شده در کشور متناسب با نیازهای مردم نیست و اکثر کالاهای تولیدی کیفیت زندگی مردم را تأمین نمی‌کند.

برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیتبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،محسن بیات مدیرکل استاندارد استان تهران در نشست خبری پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت کیفیت اظهار داشت: بین راهبرد ملی کیفیت و اصول زندگی مردم باید تعاملی برقرار شود چرا که کیفیت زندگی مردم متأثر از میزان کیفیت کالاها و خدمات پیرامون آنهاست .

وی ادامه داد:کالا و خدمات تولید شده در کشور متناسب با نیازهای مردم نیست و  اکثر کالاهای تولیدی کیفیت زندگی مردم را تأمین نمی‌کند.

بیات افزود: راهبرد ملی کیفیت  نیازمند برنامه‌ای جامع برای ایجاد یک همگرایی است تا کیفیت در بخش‌های مختلف ارگان‌ها و سازمان‌های کشور نظیر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و سایر نهادهای این چنینی در کارگروه‌های تخصصی و فنی بررسی  و بهبود یابد.

مدیرکل استاندارد استان تهران با انتقاد از عملکرد کیفی برخی وزارتخانه‌ها اظهار داشت: برخی از وزارتخانه‌های کشور پیوست کیفیت و برنامه راهبردی کلان آنها دیده نشده و بر همین اساس لزوم تدوین یک راهبرد مشخص در سطح کلان به شدت احساس می‌شود.

وی ادامه داد: حدود 20 تا 40 درصد فعالیت صنایع کشور ناشی از صرف وقت برای فعالیت‌هایی است که در گذشته به درستی انجام نشده و نیازمند اصلاح است؛ بر همین اساس با ایجاد یک همگرایی سعی بر کاهش هزینه‌ها و زمان در کلیه بخش‌های کلان و خرد کشور کرده‌ایم.

بیات در پایان تأکید کرد: برای تحقق این امر نیازمند تقویت اعتماد عمومی مردم هستیم تا بتوانیم کیفیت را به طور بنیادین بهبود بخشیم.

***برگزاری پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت کیفیت

فرزین انتصاریان رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران و دبیرکل کنفرانس بین‌المللی مدیریت کیفیت نیز گفت: پنجمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت کیفیت و اولین دوره جایزه موفقیت پایدار در روزهای 9 و 10 آبان ماه با هدف تحلیل ابعاد راهبرد ملی کیفیت توسط انجمن مدیریت کیفی ایران برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی این کنفرانس بررسی و تحلیل ابعاد و تبیین محتوای راهبرد ملی کیفیت به صورت علمی و فنی است.

انتصاریان در خصوص کنفرانس‌های قبلی اظهار داشت: چهار کنفرانسی که از سال 77 تا 83 برگزار شد آثار مطلوبی نظیر استقرار نظام مدیریت کیفیت در بخش دولتی، ارسال مفاد بیانیه‌های کنفرانس به ریاست جمهور وقت و ابلاغ آن به دستگاهای ذیربط به همراه داشته است.

رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران ادامه داد:پنجمین دوره این کنفرانس سعی دارد تا با بهره‌گیری از نگاه متخصصین تراز اول داخلی و خارجی موضوع کیفیت را بهبود و با استفاده از راهکارهای ارائه شده در این کنفرانس راهبردهای کیفیت را برای حوزه‌های مختلف به طور دقیق‌تری اجرا نماید.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار