مدیرکل بیمه سلامت ایرانیان گفت: سرانه ارائه خدمات در قالب بیمه سلامت ایرانیان به عشایر و روستاییان،چهار برابر رشد داشته است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ نورالدین رحیمی اعلام کرد: خدمات ارزنده ای در بخش های درمانی به این بیمه شدگان در دولت ارائه شده که قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی با بیان اینکه همه روستاهای استان به تناسب جمعیت باید از پزشک، ماما، آزمایشگاه و داروخانه بهره مند باشند ، گفت : خدمات متنوعی باید در روستاها به بیمه شدگان ارائه شود.

وی افزود : 58 قلم آزمایش در مراکز درمانی روستایی و 450 داروی مورد نیاز پزشکان عمومی باید در داروخانه های روستایی موجود باشد ضمن اینکه خدمات دندانپزشکی عمومی نیز به صورت رایگان باید برای زنان باردار و افراد زیر 12 سال در روستاها انجام گیرد.

وی تاکید کرد : از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون یک هزار و 660 میلیون ریال در بخش سرپایی و بستری و بیمه روستاییان و عشایر در استان در قالب هزینه ها پرداخت شده است.

رحیمی اظهار کرد : روستاییانی که در بخش بستری سیستم ارجاع را رعایت و به بیمارستان های دولتی مراجعه کنند از آنها تنها سه درصد هزینه خدمات ارائه شده (فرانشیز) دریافت می شود و 97 درصد باقی مانده را بیمه و بخشی را نیز دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می کند ولی در صورت رعایت نکردن سیستم ارجاع این فرانشیز به 6 درصد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه هم اکنون 104 پزشک در 51 مرکز روستایی استان مستقر و به صورت شیفتی و گروهی در حال ارائه خدمات به بیماران هستند گفت : بیشترین مراجعات در حوزه زنان و زایمان و پزشکان داخلی است.







 انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، روستا ، سرانه ، عشایر ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.