معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: 35 درصد از افرادیکه در حوادث رانندگی جاده ای سراسر کشور جان خود را از دست می دهند، سرپرست خانوار هستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ شاپور پولادی اعلام کرد: ایران اسلامی با وجود اینکه از نظر شاخص های امنیتی در سطح منطقه بحران زده خاورمیانه که با ظهور گروه های تروریستی و تکفیری مواجه شده و حتی کشورهای اروپایی در وضعیت بسیار مطلوبی بسر می برد، ولی در زمینه فرهنگ رانندگی و میزان تلفات حوادث جاده ای در شرایط مناسبی قرار ندارد.

وی گفت : سالانه 17 هزار نفر در جاده های مواصلاتی سراسر کشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند و 200 هزار نفر نیز مجروح می شوند.

معاون استاندار با ابیان اینکه 35 درصد از افرادی که در حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند ، سرپرست خانوار هستند افزود: با فوت این افراد یک خانواده از هم پاشیده می شود و به جرات می توان گفت در حوادث جاده ای کشور سالانه 2 میلیون نفر داغدار می شوند.

پولادی تاکید کرد : طی سال های اخیر با هماهنگی تمامی ارگان های مسئول در شورای ترافیک تلاش های دامنه داری برای کاهش تعداد تلفات حوادث رانندگی صورت گرفته بطوریکه از 22 هزار نفر سال 89 به 17 هزار نفر در شرایط کنونی رسیده است و این وضعیت در حالی حاصل شده که تعداد خودروهای موجود در کشور به نسبت سال 89 حدود 2 برابر شده است.

وی اظهار کرد : با وجود کاهش پنج هزار نفری تلفات همچنان با وضعیت مطلوب فاصله بسیاری داریم، به صفر رساندن این تعداد به نظر غیرممکن می رسد و باید حداقل آنرا به زیر پنج هزار نفر در سال برسانیم.








 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.