فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت:طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در طول هفته امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی 380 برنامه با 57 عنوان برگزار شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛سردار ناصر اصلانی بعداز ظهر امروز در نشست خبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی با اشاره به ایام نامگذاری هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه ویژه ای در جهان اسلام دارد و در زندگی انسانی نقش بسزایی دارد.

وی افزود:اگر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیا شود باید و نبایدها در قانونی مشخصی انجام خواهد شد وشاهد جامعه ای پویا خواهیم بود .

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: هدف از نامگذاری این هفته زنده نگهداشتن قیام امام حسین ( ع ) در ماه محرم است، و هر ساله در این ماه  شاهد کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی هستیم، بنابراین گرامیداشت این هفته جزء واجبات و  زنده نگهداشتن حق در جامعه است.

سردار اصلانی با اشاره به بهره مندی همه اقشار مردم از فیوضات ماه محرم الحرام گفت: 80میلیون نفر خود جوش و بدون هیچ دعوت نامه در مراسم ماه محرم شرکت می‌کنند و سیاه پوش می‌شوند و در این ماه سفره تمام مردم از قشر ثروتمند گرفته تا فقیر پر می‌شود و حتی بعضی از فقرا نذری می‌دهند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه شعار هفته احیا امر به معروف " همه مسوولیم " است گفت: امسال 8 محور از ابلاغات ستاد و نماینده ولی فقیه در استان در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار گرفته است  که ازمهمترین آنها  می‌توان به بهره گیری از ایام محرم برای ترویج قانون امر به معروف در جامعه، تبیین اهمیت و جایگاه امران امر به معروف و نهی از منکر و ضرورت حمایت از آنان و شناساندن خادمان و طلایه داران برای حفظ سلامت جامعه، تقویت فرهنگ مسئولیت پذیری، تجلیل از خادمان امر به معروف و نهی از منکر، تقویت پایگاه‌های مردمی و بهره گیری حداکثری از رسانه‌های جمعی اشاره کرد.

سردار اصلانی افزود : 380 برنامه با 57عنوان در طول هفته امر به معروف و نهی از منکر اجرایی می شود و در طول این هفته 26 برنامه زنده تلویزیونی از صدا و سیما پخش خواهد شد، و برای نخستین بار امسال زنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس استان نواخته خواهد .


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.