نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: در مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر باید مصادیق معروف را در جامعه نهادینه کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت‌الاسلام قریشی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان آذربایجان غربی اظهارداشت:با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان و ضرورت مقابله با آن، افزود: راه مقابله با این تهاجمات ساخت و تقویت مراکز فرهنگی یعنی مساجد است.

وی با بیان اینکه مسئولین در مراسمات و در برگزاری برنامه‌های آداب‌ ورسوم و سنت‌ها نباید منکرها را در جامعه گسترش دهند خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از شیوه‌های انسانی، الهی و مشروع و سازگار با اندیشه‌ی نابِ اسلامی می‌تواند تأثیر بسزای در تحقق و گسترش فریضه‌ی الهی امربه‌معروف و نهی از منکر داشته باشد.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به نزدیکی ایام عید نوروز گفت: در معرفی و اجرایی برنامه‌های آداب‌ورسوم در ایام نوروز باید مصادیق دین و شعائر اسلام در اجرای برنامه رعایت شود.

حجت الاسلام قریشی خاطرنشان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یک اصل، شاخص و معیار است و جایگاه والایی در قرآن، احکام و اخلاق دارد و نباید آن را کاری در کنار سایر کارها بدانیم بلکه باید به‌عنوان یک اصل به آن نگاه و توجه شود و تمام دستگاه‌های اجرایی فعال در طرح نوروزی باید به این فریضه نیز به‌عنوان یک اصل توجه کنند.

امام جمعه ارومیه تأکید کرد: صله ارحام از معروف‌های بزرگ اخلاقی دین اسلام است و عید نوروز مظهر صله ارحام به شمار می‌رود و به همین مناسبت عید نوروز را باید یک معروف بدانیم و با تمام ظرفیت به میدان بیاییم.

حجت الاسلام قریشی: برای دستیابی به این مهم باید همه دستگاه‌های خود را مجری این فریضه بدانند، نگاه استانی داشته باشند و امربه‌معروف و نهی از منکر را به یک جریان تبدیل کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی با انتقاد از اسراف و تبذیر در مجموعه ادارات متذکر شد و گفت: عمومیت بخشیدن به سبک زندگی اسلامی و پیشگیری از اسراف و تبذیر در صورتی همه‌گیر می‌شود که به فرهنگ تبدیل شود و رسیدن به این نقطه در گرو برنامه‌ریزی همه‌جانبه برای همه اقشار جامعه است.

حجت‌الاسلام قریشی با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان و ضرورت مقابله با آن، افزود: راه مقابله با این تهاجمات ساخت و تقویت مراکز فرهنگی یعنی مساجد است.

امام‌جمعه ارومیه گفت: درب مساجد باید در تمام ساعات بر روی مردم باز شود اما متأسفانه در حال حاضر درب مساجد فقط در زمان اقامه نماز بر روی مردم باز است و در دیگر ساعات درب مساجد بر روی مردم بسته است، بسته بودن درب مسجد مردم را از چرخه حضور بیشتر در مسجد دور می‌کند.

وی تصریح کرد: ایجاد مسجد به‌عنوان کانون فرهنگی و عبادی علاوه بر تقویت و تجهیز آنها مطالبه مردم این مناطق است و ما با شهرداری این موضوع را در میان گذاشته‌ایم که ان شاء الله این مسائل به زدی با کمک سایر مسئولان مربوطه برطرف شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.