بلغارستان برای انتخابات دبیرکلی سازمان ملل نامزد جدید معرفی کرد

دولت بلغارستان حمایت از نامزد پیشینش را پس گرفت و کاندیدای جدیدی را برای رقابت در انتخابات دبیرکلی سازمان ملل معرفی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، دولت بلغارستان نامزدی "کریستالینا جورجیوا" – کمیسر بودجه و منابع انسانی اتحادیه اروپا – را برای انتخابات دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد. با این اقدام، دولت بلغارستان حمایت از "ایرینا بوکووا" را پس گرفت.

بوکووا که مدیرکل فرهنگی سازمان یونسکو استف میان 9 نامزد برای رسیدن به سمت دبیرکل سازمان ملل متحد، در جایگاه ششم قرار گرفت. در رای گیری اخیر شورای امنیت سازمان ملل، "آنتونیو گوترس" --  نخست وزیر سابق پرتغال و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهجویان -- در جایگاه نخست قرار گرفته بود.

"بوریکو بوریسوف" – نخست وزیر بلغارستان – در جریان یک نشست با اعضای کابینه‌اش، نامزدی جورجیوا را اعلام کرد. وی گفت: "ما معتقدیم، این یک نامزدی موفقیت‌آمیزتر خواهد بود."

وزیر خارجه بلغارستان گفت این کشور باید از نامزدی حمایت کند که احتمال پیروزی‌اش در این رای گیری بیشتر باشد. وی گفت: "این تصمیم دشواری بود. اما اتخاذ آن لازم بود."

رای گیری‌ها برای انتخاب دبیرکل سازمان ملل در شورای امنیت روز دوشنبه برگزار شد. این رای گیری‌ها تا زمان رسیدن به اتفاق نظر میان اعضای این شورا ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار