مردی که قرار است دبیرکل بعدی سازمان ملل باشد وعده داد پس از به عهده گرفتن این سمت به آسیب پذیرترین اقشار مردم جهان خدمت کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «آنتونیو گوترش» نخست وزیر پیشین پرتغال طی یک سخنرانی درساختمان وزارت خارجه این کشور در لیسبون گفت :' برای توصیف آنچه که درحال حاضر احساس می کنم دو حرف کافی است: 'سپاس و افتادگی'.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لیسبون، وی افزود: سپاس و درعین حال افتادگی. افتادگی درمواجهه با مشکلات چشمگیر دنیای امروز و افتادگی در زمان خدمت و بویژه خدمت به کسانی که آسیب پذیرترین افراد هستند. قربانیان جنگ، تروریسم ، قربانیان نقض حقوق بشر، قربانیان فقر و بی عدالتی ها'.

این نخستین اظهارنظر علنی گوترش از زمان حمایت روز پنجشنبه شورای امنیت از وی به عنوان دبیرکل بعدی سازمان ملل محسوب می شود. وی یک دهه سرپرستی آژانس پناهندگی سازمان ملل را به عهده داشته است.

انتظار می رود که رای گیری درمجمع عمومی سازمان ملل که 193 عضو دارد برای تایید گوترش به عنوان جانشین بان کی مون هفته آینده و احتمالا پنجشنبه انجام شود.

حمایت شورای امنیت از گوترس با اجماع به دنبال رای گیری غیررسمی روز چهارشنبه در این شورا صورت گرفت که در آن 13عضو از15عضو شورا از نامزدی وی حمایت کرده و هیچیک از پنج عضور دارای حق وتو سد راه وی نشدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار