عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: پذیرفتن کلیات این معاهده به معنی پذیرش تمام جزئیات است در حالی که ما بسیاری از بندهای FATF سازگاری نداریم.

پذیرفتن کلیات FATF به معنی پذیرش تمام جزئیات است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد پیرامون FATF‌گفت: این قرارداد را باید با دقت یکبار دیگر مرور کنیم تا محتوای آن ملموس باشد.

وی افزود: درزمینه پول‌شویی ما قوانینی از قبل داشته‌ایم که مطلوب است و در قانونی که مؤثر باشد موضع ما حمایت‌گری است.

ذوالنور با بیان اینکه کشورمان همواره قربانی تروریسم بوده گفت: ما در مقابل این موضوع وضع قانون داشتیم در مقابله با تروریسم قدم‌هایی را برداشته‌ایم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در دولت‌های گذشته تلاش برای خروج نام ایران از لیست سیاه انجام شده و مورد حمایت قرار گرفته است و در این دولت هر اقدامی که در این زمینه انجام شود جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: در دولت‌های گذشته در مقابله با تروریسم مذاکرات انجام می‌شده اما امروز تعهدات ایجاد شده است قبل از اینکه این موضوع به نقل محافل مختلف از جمله شورای امنیت ملی و نهاد رهبری برسد باید مورد موافقت قرار می‌گرفت تا نظام اول به یک جمع‌بندی می‌رسید و سپس خودزنی‌ها شروع می‌شد.

ذوالنور با انتقاد از اینکه چرا مجلس باید آخرین جایگاهی باشد که به این موضوع می‌‌پردازد گفت: مجلس اگر بخواهد نقش خود را ایفا کند پیش از این امور باید این مسائل را رسیدگی کند تا این‌ آشفتگی چهره بدی از ایران در دنیا نشان ندهد.

وی تصریح کرد: این موضوع قبل از رسانه‌ای شدن باید مورد بررسی کامل قرار می‌گرفت، در این بزنگاه حساس باید در جهت رعایت شأن مجلس ورود کرد تا نقش اصلی این نهاد کاملا ایفا شود.

این نماینده مجلس با مورد خطاب قرار دادن وزیر اقتصاد گفت: شما در مبارزه با تروریسم، حزب‌الله، حماس و نهضت‌های آزادی بخش را تروریست نمی‌دانید اما آنها برخلاف شما عمل می‌کنند اگر فردا با آنها تعامل کنید شما را مجبور می‌کنند که بعضی از این بندها را اجرایی کنید.

ذوالنور اضافه کرد: ما یک تعهداتی را ایجاد کردیم چون تعاریف ما از تروریسم و پول‌شویی متعدد است اما آنها شما را ملزم کردند که قطعنامه شورای امنیت را بپذیرید درست است که شما قانون اساسی را مطرح کردید چون کلیت را پذیرفته‌اید اما از جزئیات نمی‌توانید عبور کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، پول‌شویی ، ذوالنور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار