کری خواستار همکاری روسیه برای حل بحران‌های سوریه و اوکراین شد

وزیر خارجه آمریکا گفت روسیه باید برای دستیابی به راه حلی صلح‌آمیز درباره جنگ سوریه و اوکراین، با جامعه بین‌المللی همکاری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، وزیر خارجه آمریکا قبل از دیدار با وزرای خارجه کشورهای اروپایی در بوستون گفت، روسیه باید برای دست یابی به راه حلی صلح آمیز درباره جنگ سوریه و اوکراین با جامعه بین المللی همکاری کند.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، پیش از دیدار با وزرای خارجه کشورهای اروپایی در بوستون گفت، روسیه باید برای دستیابی به راه حلی صلح‌آمیز درباره جنگ سوریه و اوکراین، با جامعه بین‌المللی همکاری کند.

پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا اقدام به انتشار متن کامل سخنان کری کرد. 

در این بیانیه آمده است: از همه شما متشکرم که با آن که هفته شلوغ و فشرده‌ای  این هفته در نیویورک داشتید، اما توانستید به اینجا بیایید. ما می توانیم اینجا بی سر و صدا درباره آنچه که طی هفته درباره آن صحبت کردیم، گفتگو کنیم و زمان بیشتری برای بیان دیدگاه های خود داریم.

برایم مایه خرسندی است که می‌بینم همه شما به اینجا آمده اید. حقیقت این است که قرن گذشته با همکاری بین بیشتر کشورهای حاضر در این نشست و مسیری که انتخاب کردیم به ویژه طی دوران پس از جنگ سرد، تعریف شد، جایی که ما سازمان ملل متحد را تعریف کردیم و در پایان دادن به جنگ سرد به روشی که احساس می کردیم باید پایان یابد، موفق بودیم. و هم اکنون ما در دوره‌ای جدید از تجربه بزرگ قرار داریم. از همه شما متشکریم که  به ویژه درباره  سوریه، اوکراین، روسیه و چالش‌های پیش‌روی مقابله با تروریسم همکاری می کنید. این همان همکاری است که ما برای اجرایی کردن توافق نامه تغییرات آب و هوایی و مقابله با چالش بزرگ نیاز  بسیاری از مردم و افراد جوان در سراسر جهان به فرصت، شغل، آموزش و آینده ، بدان نیاز داریم. 
فکر می‌کنم هر یک از کشورهای حاضر در اینجا پیشینه ای درخشان در ربع قرن گذشته در این زمینه داشته اند. و صراحتا باید بگویم که ما در یک سری ارزش ها اشتراک نظر داریم که نمی توان آنها را در زمینه اهرمی که برای هماهنگ کردن فعالیت هایمان نیاز داریم، دست کم گرفت.

اجازه دهید بگویم ما امروزهمچنین درباره ایران و اجرایی شدن توافق ایران گفتگو خواهیم کرد و ما همچنین فرصت به اشتراک گذاشتن افکار و دیدگاه هایمان را در ارتباط با پویایی افتصادی خواهیم داشت به ویژه در زمانی که ما دوره برکسیت را در پیش رو داریم و تلاش می کنیم اروپا را تا حد ممکن قدرتمند و متحد نگه داریم و اطمینان حاصل کنیم که انگلیس در جایگاهی قرار دارد که در حقیقت می تواند اهداف خود را در چارچوب این چالش هایی که ما با آنها مواجه هستیم، به پیش ببرد.

یکی از موضوعاتی که همه ما در گفتن آن اشتراک نظر داریم این است که آنچه که امروز در حلب رخ می دهد، غیر قابل قبول است. اگر افراد درباره مشاهده نتیجه صلح برای این جنگ جدی هستند، در آن صورت آنها می توانند این درگیری ها را متوقف کنند و به روند بمباران زنان و کودکان بی گناه خاتمه دهند، به روند قطع آب پایان دهند و به منظور توانمندی برای برقراری صلح برای افرادی که در حال آسیب دیدن هستند با جامعه بین المللی همکاری کنند. روسیه باید در این زمینه یک الگو برای همه جهان باشد.

می دانم ما به عنوان یک گروه می توانیم امروز در این باره بیشتر صحبت کنیم. اما ما همچنین برای یک اوکراین دموکراتیک قاطعانه ایستاده ایم، مکان دیگری که ما در زمینه آن از روسیه می خواهیم همکاری کند و برای پیشبرد یک راه حل و صلح آمیز تلاش کند.

از این رو موضوعات زیادی وجود دارند که می توانیم درباره آنها گفتگو کنیم. از این که به اینجا آمده اید تا در این نشست شرکت کنید از شما سپاسگزارم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار