نگرانی مقامات و قانونگذاران آلمان از حمله اسرائیل به رفح

مقامات دولت آلمان روز سه شنبه با ابراز نگرانی از حمله اسرائیل به شهر رفح گفتند که تل آویو باید قوانین بین‌المللی را رعایت کند.

مقام‌ها و قانونگذاران آلمانی روز سه‌شنبه گفتند که از حمله زمینی برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل به شهر «رفح» در جنوب غزه نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «یوخن فلاسبارت» معاون وزارت تعاون و توسعه اقتصادی آلمان گفت: «همه ما با نگرانی به این خبر می‌نگریم.»

فلاسبارت گفت: «اسرائیل حتی در این شرایط جنگی باید به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد و امیدواریم که این اتفاق بیفتد».

بر اساس این گزارش، علیرغم در جریان بودن مذاکرات آتش بس و پذیرفتن یک طرح پیشنهادی آتش بس توسط حماس، ارتش رژیم صهیونیستی امروز تانک‌های خود را وارد بخش گذرگاه مرزی رفح کرد و فعالیت این گذرگاه که یکی از نقاط مهم انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه است را متوقف کرد. 

یک مقام اسرائیلی به شبکه ان بی سی نیوز گفته که تهاجم زمینی ارتش این رژیم به رفح «یک عملیات خیلی محدود» به منظور دستیابی به اهداف تاکتیکی نظامی و فشار به حماس در مذاکرات آتش بس است. 

«کرمبی دیابی» از قانونگذاران آلمان در این باره گفت: «باید ازهمه ابزار‌های دیپلماتیک و سیاسی برای آتش بس و در نهایت آزادی اسرا استفاده کنیم. حمله به رفح فقط رنج و ویرانی را بیشتر خواهد کرد.»

دولت آلمان نیز روز دوشنبه از اسرائیل خواست از حمله زمینی گسترده به رفح خودداری کند.

«کاترین دشاور» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت: «دولت بار‌ها اعلام کرده که حمله زمینی در مقیاس وسیع به رفح فاجعه انسانی خواهد بود».
او افزود که برلین در مورد چنین حمله گسترده‌ای هشدار داده است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار