در یک نشست خصوصی در نیویورک؛

جان کری: خطر وقوع جنگی قریب‌الوقوع میان فلسطین و اسرائیل وجود دارد

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به تحولات فلسطین اشغالی، از احتمال وقوع درگیری قریب‌الوقوع میان فلسطین و رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ هاآرتص نوشت: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خصوصی در نیویورک، از سیاست های تل‌آویو در کرانه باختری به شدت انتقاد کرده است. 

این روزنامه صهیونیستی در پایگاه اینترنتی خود نوشت مطلع شده است  جان کری این انتقادها را در یک نشست خصوصی با وزرای کشورهایی که به تشکیلات خودگردان فلسطین کمک مالی می‌کنند، مطرح کرده است.

گفته می شود در این نشست کری به کرات صدای خود را بالا برده و تاکید کرده است که اسرائیل و فلسطینیان بیشتر از آنکه به سمت تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل گام بردارند، به سمت یک کشور دو ملیتی پیش می روند. وی از خطر قریب‌الوقوع جنگ میان آنها خبر داد. 

وزیر خارجه آمریکا گفت: اگر جامعه بین المللی خواستار متوقف کردن این تحولات است، یا باید اقدامی انجام دهد یا ساکت بماند. 

دیپلمات‌های غربی حاضر در این نشست، که خواستند نامشان فاش نشود، جان کری را بسیار هیجان زده توصیف کردند.  

هاآرتص نوشت به گفته منابع مطلع، وزیر خارجه آمریکا در این نشست همچنین با اشاره به افزایش تعداد حملات و اقدامات بر ضد اسرائیل به انتقاد از فلسطینیان پرداخت. با این حال در سخنانش با کنایه از روند غیرمنتظره شهرک‌سازی ها به طور خاص و سیاست‌های تل‌آویو در کرانه باختری به طور کلی نیز انتقاد کرد. 

به گفته مقامات غربی، سخنان جان کری نه تنها از ناامیدی وی از هر دو طرف حکایت داشت؛ بلکه نشان می‌داد هم او و هم تعداد روزافزونی از مقامات عالی رتبه کاخ سفید، به این نتیجه رسیده‌اند که باید به طور جدی به دنبال یافتن راه حلی در شورای امنیت سازمان ملل یا یک نهاد بین المللی دیگر باشند. این اقدام باید بلافاصله پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر انجام شود.

در انتهای این مطلب آمده است: در نشست چهارشنبه گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، و باراک اوباما در نیویورک این موضوع مورد بحث قرار نگرفت، اما نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه هایی که آخر هفته با شبکه های تلویزیونی اسرائیلی انجام داد، گفت امیدوار است اوباما یک راه حل سیاسی یک جانبه برای اسرائیل پیش نگیرد. 
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار