آبادان ؛

لزوم حمایت تمام قد دستگاه های اجرایی از آموزش و پرورش آبادان

همراهی و حمایت تمام قد دستگاه های اجرایی از آموزش و پرورش در آبادان لازم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛شهبازی فرماندار آبادان در آئین بازگشایی مدارس که به طور نمادین در دبیرستان نیایش برگزار شد، خطاب به دانش آموزان و آموزگاران و دبیران آنان گفت: باید برای پیشرفت، بهبود و ارتقای سطحی علمی و دانش در شهرستان بکوشید.

عزیزاله شهبازی  با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای فرهنگی آبادان شهیدان «صمد صالحی» و ۲۶ شهید فرهنگی دیگر که در حادثه بمباران اداره اموزش و پرورش آبادان در دوم مهر سال ۱۳۵۹ به شهادت رسیدند، افزود: در سال ۵۹ دشمن تا بن دندان مسلح برای نابودی انقلاب نوپای ایران جنگ نابرابری را عیله کشورمان آغاز کرد، اما مردم ما برای حراست ا زکیان جمهوری اسلامی  و پاسداشت آرمانهای مقدس نظام و شهیدان و امام شهدا از جان و مال خود گذشتند و در مقابل دشمن متجاوز جانانه ایستادگی کردند.

وی گفت: در طول جنگ تحمیلی ۳۳ هزار دانش آموز به طور داوطلبانه به جبهه ها اعزام شدند که بسیاری از آنان جان خود را در راه دفاع از وطن از دست دادند.

فرماندار آبادان افزود: در سال ۱۳۶۴ یک مدرسه با ۷۰ دانش آموز برای اعزام به جبهه های نبرد حق علیه باطل تعطیل می شود، آنان رفتند تا با بذل جان و مال خود درس شهادت و عزت مندی را به همگان آموختند.

شهبازی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام دانش آموزان به امر تحصیل، تهذیب و ورزش گفت: در یکی، ۲ سال اخیر با همکاری و مساعدت خوب سازمان منطقه آزاد اروند شاهد تحولات خوب و چشمگیری در بخش آموزش و پرورش در منطقه به صورت تخصیص اعتبارات و فراهم سازی تجهیزات و زیرساختهای مورد نیاز در حوزه اموزش و پرورش بودیم که این روند نیز در سال جاری و سالهای بعد نیز ادامه خواهد داشت.

وی گفت: اگر چه دشمن از بدو شکل گیری انقلاب سعی داشته تا شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را که همواره بر سر زبان مردم ایران اسلامی جاری بوده را در نطفه خفه کنند، اما دیدم که رئیس جمهور چند روز گذشته و در مجمع سازمان ملل خطاب به دشمنان نظام و انقلاب گفت که باید از تفرقه افکنی و فتنه گری در سطح منطقه خاورمیانه که سبب بر هم زدن آرامش و امنیت در منطقه می شود، دست بردارند چرا که این راهبرد اشتباه است و استکبار نیز این پیام را به خوبی دریافت.

فرماندار آبادان در دیدار از دبستان دخترانه «آسیه» که در منطقه محروم شطیط واقع شده است، نیز افزود: روحیه ای را که امروز در میان دانش آموزان این مدرسه دیدیم ما را بیش از پیش امیدوار کرد، پیام حضور امروز ما در این مدرسه آن است که قول می دهیم تا چهار دستگاه کولر، یک دستگاه آبسردکن و تعدادی تخته وایت برد را ظرف مدت یک هفته تهیه و تامین و تحویل مسئولان این مدرسه می دهیم.

شهبازی با بیان اینکه تمام ۳۴۷ هزار نفری که در آبادان به عنوان شهروند هستند همگی سربازان فداکار رهبریم، گفت: برای رفاه و آسایش بیشتر دانش آموزان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.فرماندار آبادان ، از والدین دانش آموزانی که چنین فرزندان پرشور و مستعدی را راهی مدارس کرده اند، قدردانی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.