همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس زنگ مقاومت با شعار نماز باشکوه در دبیرستان فرزانگان تربت جام نواخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،امام جمعه تشیع تربت جام در این مراسم گفت: در جمهوری اسلامی فضای پیشرفت علمی و تحصیلی برای زنان مهیاست و کسب علم و عبادت واجب و به انسان اعتبار می بخشد.

حجت الاسلام جواد طاهری افزود: فراگیری علم بر هر مرد و زن واجب است و برخی کشورها مثل پاکستان و عربستان درس خواندن زنان را حرام می داند که این عمل خلاف حدیث رسول خدا(ص) است.

وی گفت: در جمهوری اسلامی علم جویی و علم پویی برای زنان فضایش مهیاست و کسب علم و عبادت واجبات و به انسان اعتبار می دهد و غذای روح انسان است.

در ادامه پیام رییس اداره کل آموزش پرورش خراسان رضوی توسط نماینده ویژه آموزش و پرورش قرائت گردید.

نماینده ویژه مدیر کل آموزش پرورش خراسان رضوی در ادامه مراسم بااشاره به تقارن و نزدیکی مهر امسال با عید سعید غدیر با نام مهر حسینی و علوی گفت: وجود دو مذهب تشیع و تسنن در کنار هم و این وحدت آشکارا قابل تقدیر است.

علیرضا اسلامی نژاد افزود: دانش آموزان با همت و کمک مسئولین برای رشد و بالندگی خود و کشور با پشتکار و انرژی مداوم در مسیر تحصیلی گام بردارند.

وی ضمن تاکید بر استفاده بهینه و صحیح از امکانات و فرصتهای ایجاد، از دانش آموزان خواستار شد تا با تلاش خود و طی کردن پله های ترقی باعث پیشرفت و سربلندی کشور، استان و شهرستان خود باشند.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان تربت جام نیز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید گفت: نیروی انسانی هر کشوری با همت مسئولین باعث ترقی و اقتدار آن کشور می شود.

محمدرضا کامیابی اظهار داشت: تربت جام با هدیه 40شهید فرهنگی و دانش آموز در عرصه گفتمان جدید تمدن اسلامی پیشرفت روز افزونی در سطح علمی، فرهنگی شهرستان داشته است.

وی با اشاره به تقارن آغاز مهر و هفته دفاع مقدس اذعان داشت: باید آرمان ها و اهداف شهدا برای دانش آموزان تبیین شود و آن ها با راه و روش شهدا آشنا شوند.

کامیابی اظهار داشت: با درخشش دانش آموز تربت جامی و بازتاب اخبار استانی، کشوری و استانی انرژی و پتانسیل دانش آموزان بیشتر و قوی تر شده است.

زنگ مقاومت توسط امام جمعه اهل سنت مولوی شرف الدین جامی الاحمدی نواخته شد.

لازم به ذکر است مراسم با ادای احترام مسئولین به جایگاه شهیدان آغاز و رونمایی از تابلوی شعار آغاز سال تحصیلی با نام نماز باشکوه به پایان رسید.

انتهای پیام//س.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.