معاون فرماندار تربت جام گفت : تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان آمادگی کامل برای اجرای سرشماری نفوس و مسکن را دارند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد شافعی با اشاره به اهمیت جمع آوری اطلاعات صحیح و دقیق در شهرستان اظهار داشت: آمار و اطلاعات برآمده از سرشماری ها، مبنای سیاست گذاری های 5 ساله آتی خواهد بود که باید این مراحل جمع آوری و ثبت اطلاعات به صورت دقیق و صحیح انجام گیرد.

معاون هماهنگی و امور اجرایی سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان تربت جام با اشاره به برنامه زمانبندی این مرحله از سرشماری تصریح کرد: این مرحله از سرشماری در دو بخش خود اظهاری توسط سرپرستان خانوار و سپس مراجعه حضوری آمارگیران به محل سکونت خانوارها انجام می گیرد و بعد از ثبت و پالایش اطلاعات به یک آمار دقیق و بروز خواهیم رسید.

شافعی با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی این مرحله از سرشماری در شهرستان ادامه داد: مجموعا 80 نفر در کل شهرستان به صورت مستقیم به عنوان آمارگیر، کارشناس فنی، کارشناس آی تی و کارشناس نقشه و عوامل اجرایی، وظیفه اجرا، جمع آوری و ثبت اطلاعات آماری شهرستان تربت جام را در بخش های 5 گانه بر عهده دارند.

وی افزود: تعداد 66 نفر به عنوان آمار گیر و 12 نفر کارشناس فنی و آموزشی و یک نفر به عنوان کارشناس آی تی و یک نفر به عنوان کارشناس نقشه مراحل سرشماری را انجام خواهند داد که با اعلام نیاز در سایت مربوطه و اطلاع رسانی به مردم، تعداد 742 نفر برای انتخاب 66 آمار گیر ثبت نام کردند.

شافعی معیار انتخاب آمارگیران را، در مرحله نخست بومی بودن و اشراف به منطقه سپس تجربه آمارگیری و در نهایت مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر با اولویت رشته های مرتبط با آمار گیری اعلام کرد و افزود: متقاضیان بر اساس بومی بودن در بخش های 5 گانه شهرستان پالایش شدند و افرادی که حائز شرایط بودند، انتخاب که 33 نفر از آقایان و 33 نفر از خانم ها، مسئولیت آمارگیری را برعهده خواهند داشت.

معاون فرماندار تربت جام به برگزاری جلساتی با بخشداران، مدیران اداری و روابط عمومی ها و دستگاه های مرتبط در این مدت اشاره کرد و گفت: باید تمام توان شهرستان را برای برگزاری این مرحله از آمارگیری بکار بگیریم تا در نهایت به آماری دقیق و صحیح برسیم و با اقدامات انجام شده و توان شهرستان، آمادگی کامل برای اجرای این مرحله از سرشماری نفوس و مسکن را داریم. وی افزود: آمارگیران از 12 تا 20 مهرماه آموزش های لازم را می بینند و از 3 تا 24 مهرماه سرشماری اینترنتی آغاز می شود و سپس از 25 مهرماه تا 25 آبانماه، سرشماری حضوری با مراجعه مامورین آموزش دیده آمارگیری به درب منزل پایان خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد : در مرحله سرشماری اینترنتی، سرپرستان خانوارها می توانند با مراحعه به سایت www.sarshomari95.ir و وارد کردن اطلاعات فردی اعضای خانوار، محل سکونت، نوع فعالیت، وضعیت پوشش بیمه ای، کد پستی و مشخصات واحد مسکونی یا تجاری خود و دیگر اطلاعات خواسته شده و ثبت نهایی در این مرحله، کد رهگیری از این سایت دریافت نمایند و در زمان آغاز مرحله سرشماری حضوری و مراجعه آمارگیران به درب منازل ، این کد رهگیری را در اختیار آمارگیران قرار داده تا اطلاعات وارد شده در سایت مربوطه ثبت و تایید گردد.

شافعی ادامه داد: سرپرست های خانوارها که در مرحله سرشماری اینترنتی، اطلاعات خانوار خود را در سایت وارد نکرده باشند، در مرحله سرشماری حضوری و مراجعه آمارگیران به درب منازل آنها، می توانند اطلاعات خود را به آمار گیر داده تا در سامانه وارد نمایند ولی با این روش باعث اتلاف وقت و کندی روند آمار گیری خواهد شد.

وی تاکید کرد: انتظار داریم شهروندان گرامی در مرحله سرشماری اینترنتی، بصورت خوداظهاری ، اطلاعات خود را در سایت اعلام شده، وارد نمایند تا باعث تسریع روند سرشماری شود و اطلاعات بصورت دقیق و صحیح جمع اوری گردد.

انتهای پیام//م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.