رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در دیدار یکروزه با هیات تجاری کشور مکزیک, زمینه های تجارت دوجانبه با این کشور بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،ناصر بهزاد افزود: این دیدار با هدف آشنایی هیات مکزیکی با توانمندی های خراسان رضوی و مذاکره با شرکت های خصوصی استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی به عنوان استانی منابع محور و تولید گرا, زمینه های فراوانی برای همکاری با مکزیک دارد, افزود: حضور کالاها و خدمات ایرانی در بازار 120 میلیونی مکزیک و امکان صادرات مجدد آن از ایران به سایر کشورها می تواند نقطه عطفی در تجارت باشد.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه در این دیدار به منظور تسهیل تجارت با مکزیک و توسعه برنامه های اقتصادی , برقراری معافیت های مالیاتی و گمرکی و تقویت دیپلماسی تجاری, مورد تاکید قرار گرفت تصریح کرد: هم اکنون حجم تجارت ایران و مکزیک بسیار کم است و این کشور تا کنون در زمره بازارهای اصلی هدف صادراتی استان نیز نبوده است و حضور این هیات اقتصادی در استان سرآغاز فصلی نو در ایجاد بازارهای جدید صادراتی استان خواهد بود.

بهزاد گفت: بر اساس بررسی انجام شده, در چهار حوزه صنعت, معدن , کشاورزی و پتروشیمی قابلیت همکاری بین استان و کشور مکزیک وجود دارد و در بخش صنایع با تکنولوژی بالا, نانو تکنولوژی و ماشین سازی, نیازها و دانش دو طرف برای تقویت تعاملات صنعتی, قابل برنامه ریزی می باشد.

وی با بیان اینکه در این دیدار, از سوی هیات مکزیکی, ایجاد کارخانه در این کشور به عنوان یک راهبرد تشویقی مورد تاکید قرار گرفت, افزود: شرکت های توانمند صنعتی استان برای ارسال کالاهای نیمه آماده و همکاری در برنامه ریزی برای توسعه سیستم فروش و بازاریابی کالاها از طریق آن کشور مذاکره نمودند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت, معدن و تجارت خراسان رضوی, با اشاره به اعلام آمادگی هیات مکزیکی برای اشتراک گذاری دانش و سرمایه گذاری پولی در طرح هایی که امکان همکاری وجود داشته باشد, اظهارداشت: این هیات نیازهای خود را در زمینه های لجستیک و انبارداری, پزشکی, تولید عسل, آبنبات, زعفران, خدمات فنی و مهندسی و سیستم های انرژی اعلام نمودند.

بهزاد افزود: توسعه روابط با مکزیک در بعد اقتصادی می تواند حضور کالاهای ایران در آمریکای شمالی و لاتین را نیز تقویت کند که با توجه به اینکه در یکسال گذشته, نشانه های مثبتی از سوی مقامات مکزیک جهت توسعه مناسبات دریافت شده است, مدیریت این روابط می تواند در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نیز اثرگذار باشد.

وی تصریح کرد: در دیدار انجام شده با این هیات, 4 کارگروه شامل کارگروه های انرژی, صنایع غذایی و کشاورزی, مصالح ساختمانی و لجستیک و پزشکی و دامپزشکی, تشکیل شد و افزایش همکاری با این کشور در قالب اعزام و پذیرش هیات تجاری توسط استان , شرکت در نمایشگاه های بین المللی دو کشورو انجام سرمایه گذاری برای اجرایی شدن طرح ها, مورد تاکید قرار گرفت.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.