فدراسیون بوکس از ظرفیت مسابقات بین المللی آبادان استفاده کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛کیانی زاده مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان گفت: فدراسیون بوکس بایستی از ظرفیت برگزاری مسابقات بین المللی ۵ مهر شکست حصر آبادان به بهترین نحو ممکن بهره ببرد.

فرامرز کیانی زاده در حاشیه آئین افتتاحیه مسابقات بوکس بین المللی ۵ مهر شکست حصر آبادان افزود: این مسابقات چند سالیست که با پیش بینی برگزاری مسابقات در رده بین المللی برگزار می شود اما در برخی از سالها و بنا به دلائلی مسابقات در سطح کشوری، منطقه ای و استانی نیز برگزار شده است.

وی گفت:  یکی از مسائل مورد تاکید ما برگزاری مرتب و در سطح بین المللی مسابقات پیش بینی شده بود که مسابقات بین المللی بوکس ۵ مهر شکست حصر آبادان یکی از آن موارد بود لذا از سه سال پیش مسابقات را آغاز و نخستین دوره آن نیز به طور رسمی دو سال پیش برگزار شد.

به گفته وی سال گذشته به رغم مهیا بودن تمامی شرایط از سوی فرماندار و رئیس اداره ورزش و جوانان آبادان اما مکاتبات ما با فدارسیون بوکس در خصوص برگزاری مسابقات بنا به دلائلی که اگر لازم شد آن ها را و یکسری ایرادات دیگر که به این فدراسیون وارد است و فرماندار مهیا شد اما متاسفانه به رغم مکاتباتی که با فدراسیون انجام شد و بنا به دلائلی که اگر لازم شد آن را و یکسری ایرادات دیگر به این فدراسیون را مطرح می کنم، مسابقات برگزار نشد.

کیانی زاده افزود: متاسفانه مسابقات بین المللی بوکس گرامیداشت شکست حصرآبادان که می توانست زمینه ای برای توسعه بوکس در استان و کشور، استعداد یابی و محکی برای بوکسورهای شهرستان، استان و کشور با حضور بوکسورهای خارجی اتفاق بیفتد، اتفاق نیفتاد و مسابقات در سال گذشته برگزار نشد .

مدیر کل روزش و جوانان خوزستان گفت: امسال نیز از چندماه پیش مکاتبات و پیگیریهای خود را از شهرستان و استان با فدراسیون انجام دادیم و در زمان حاضر نیز ۱۱۰ بوکسور در قالب تیمهایی از کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان، داغستان، قرقیزستان، سوریه و آبادان و تیمهای داخلی خوزستان، تهران، توابع تهران، مرکزی، مازندران، سیستان و بلوچستان، اردبیل و فارس  در این مسابقات حضور دارند که البته با احتساب کادر اجرایی و داوری حاضران در این مسابقات در مجموع ۲۰۰ نفر خواهند بود.

کیانی زاده ابراز امیدواری کرد تا این مسابقات به طور سالانه و در سطح بین المللی و هر سال نیز بهتر از قبل برگزار شود تا جایی برسد که شاهد برگزاری مسابقات در سطح آسیایی و جهانی تحت عنوان مسابقات بوکس گرامیداشت شکست حصر آبادان باشیم.

وی گفت: ظرفیت و پتانسیل برگزاری مسابقات در سطح آسیایی و حتی جهانی در سطح منطقه آزاد اروند وجود دارد که می تواند برای شهرستان، استان و کشور نیز فوایدی را نیز در پی داشته باشد.

کیانی زاده با قدردانی از اداره ورزش و جوانان آبادان، هیئت بوکس شهرستان و حمایتها و مساعدتهای منطقه آزاد اروند  در فراهم سازی شرایط برگزاری این مسابقات در آبادان افزود: با توجه به ظرفیت منطقه آزاد اروند از هم اکنون می توان برای برگزاری این مسابقات در سالهای بعد نیز برنامه ریزی کرد.

وی گفت: با توجه به برگزاری مسابقات بین المللی بوکس تحت عنوان جشنواره مهر اروند امسال نیز سومین دوره خود را برگزار کرده است، می تواند در سالهای آتی و با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند این مسابقات برگزار و استمرار داشته باشد.

به گفته وی جشنواره مهر اروند حرکتی بسیار خوب و بی نظیری است که می تواند الگویی برای ورزشهای همگانی و قهرمانی در کشور باشد.

 کیانی زاده با اشاره به برگزاری مسابقات کلاس داوری در جهت ستاره دار شدن مربیان ملی کشور در کنار برگزاری این مسابقات گفت: نحوه برگزاری این کلاسها نیز جای سوال و ابهام دارد به ویژه برای خوزستانی ها که اجازه دهید توضیحات کامل تر در خصوص ابهامات موجود در برگزاری این دوره از کلاسهای داوری و اعتراضات و انتقادات خود به فدراسیون را در روزهای آتی عنوان کنم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.