برگزاری جشنواره ادبیات و هنر در خوزستان تداوم یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛کجوری  مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از ادامه دار شدن برگزاری جشنواره ادبیات و هنر در استان خوزستان خبر داد.

فضل الله ایرجی کجوری در آیین اختتامیه جشنواره ملی هنر و ادبیات مقاومت در سالن آمفی تئاتر شهید چمران دانشگاه علوم و فنون خرمشهر، گفت: اولویت نخست برگزاری این جشنواره، خوزستان است و این جشنواره می تواند از خوزستان که خط مقدم دفاع  مقدس بوده آغاز شود و در ادامه، در سایر استان ها از جمله استان های غربی کشور که درگیر جنگ هم بوده اند برگزار شود.

وی افزود: این سطح از استقبال از جشنواره هنر و ادبیات مقاومت ما را شگفت زده کرد و امیدوار شدیم که این  نخستین دوره از جشنواره باشد و دوره های دیگر نیز می تواند در خوزستان ادامه داشته باشد و به شهرهای دیگر منتقل شود.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، هدف از برگزاری این جشنواره ها را عمل به وظیفه ذاتی جامعه دانشگاهی در قبال حماسه دفاع مقدس دانست و گفت: اعتقاد وزارت علوم بر این است که دانشگاهیان مسئولیت انتشار و نقش آفرینی در دفاع مقدس را بر عهده دارند و به جز برگزاری جشنواره هنر و مقاومت، برگزاری سالانه و منسجم اردوهای راهیان نور و همچنین برگزاری کنگره ملی شهدای دانشجو که امسال دومین دوره آن با محوریت شهدای مدافع حرم برگزار می شود، از دیگر برنامه هایی است که وزارت علوم با هدف ترویج فرهنگ شهادت برای برگزاریشان برنامه ریزی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ کدام از شهیدان و هنرمندان شیفته جنگ نیستند، هنر رزمندگان دوران مقدس را تبدیل جنگی تحمیلی به دفاعی مقدس خواند.

ایرجی کجوری افزود: کشور ایران ر دوران دفاع مقدس، وارد جنگی یک سویه شد و نیروهای ما در شرایطی در برابر نیروهای دشمن ایستادند که به تحکیم هویت و همبستگی تمام اقوام انجامید و همه رنگ ها و قدرت ها در برابر این وحدت رنگ باختند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.