آیین آغاز به کار سومین جشنواره فرهنگی ورزشی مهر اروند، در آبادان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛در این جشنواره حدود چهار هزار ورزشکار در 72 رشته ورزشی با یکدیگر رقابت کرده و همچنین در برخی رشته های همگانی مانند پیاده روی همگانی و دوچرخه سواری برگزار می شود.

این رقابت ها در برخی رشته ها به صورت استانی، کشوری و بین المللی برگزار می شود.

فرامرز کیانی زاده مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان در آیین افتتاحیه این جشنواره گفت:برگزاری این جشنواره در آبادان، ایجاد شور و نشاط بین ورزشکاران و جوانان شهرستان را به همراه داشته و لازم است در خصوص برگزاری این جشنواره در دیگر نقاط استان برنامه ریزی کرد.

وی افزود:امسال شاهد برنامه ریزی خوبی از سوی اداره ورزش و جوانان آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند درخصوص برگزاری این جشنواره هستیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان گفت:این جشنواره به الگوی ورزشی در کشور تبدیل شده است و باید در آینده با برنامه ریزی بهتر و قوی تری برگزار شود.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان نیز در این آیین گفت: آبادان بر خلاف دیگر نقاط کشور که پهلوان پرورش می دهد، مهد پهلوانان بزرگی است که اگر به خوبی حمایت شوند در عرصه بین المللی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارند.

وی افزود: آبادان همیشه در ورزش زبانزد خاص و عام بوده و برای موفقیت در رشته های مختلف باید از این ورزشکاران حمایت شود.

پیمان ادیبی رییس اداره ورزش و جوانان آبادان نیز در این آیین گفت:این جشنواره با عنوان 'حماسه شکست حصر آبادان ' و با همکاری همه جانبه سازمان منطقه آزاد اروند آغاز شد.

وی با بیان حضور 42 هیات ورزشی در سومین جشنواره فرهنگی ورزشی مهر اروند افزود: بیش از 60 رویداد ورزشی و فرهنگی در سطوح مختلف ورزشی اعم از استانی، کشوری و بین المللی در این جشنواره انجام می شود که برگزاری مسابقات بین المللی بوکس شکست حصر آبادان مهم ترین این رویدادها به شمار می رود.

ادیبی با اشاره به اینکه در هر روز از برگزاری، این مسابقات به نام یکی از شهدای محوری شهرستان آبادان نامگذاری شده است، گفت: معرفی قهرمانان واقعی به نوجوانان و جوانان که همانا شهدای هشت سال دفاع مقدس هستند از جمله اهداف نامگذاری روزهای برگزاری مسابقات به نام شهدا است.

سومین جشنواره فرهنگی ورزشی مهر اروند به صورت استانی و کشوری به مناسبت گرامیداشت سالروز شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه برگزار می شود.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.