سوم مهر ماه جاری هشتمین دوره آمارگیری نفوس و مسکن همزمان با سراسر کشور به صورت اینترنتی در خراسان جنوبی انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ فرماندار بیرجند امروز صبح در نشست خبری گفت: امسال هشتمین سرشماری، تفاوت چشمگیری با دوره های گذشته خواهد داشت که این سرشماری در 2 مرحله ی اینترنتی و حضوری انجام می شود.

www.sarshomari95.ir سایت ثبت نام اینترنتی سرشماری این دوره در ناصری افزود:

از سوم تا بیست و چهارم مهر ماه جاری و آمارگیری حضوری نیز از بیست و پنجم مهرماه تا بیست و پنجم آبان ماه خواهد بود.

در ثبت نام اینترنتی به کد ملی و مشخصات همه خانوار نیاز است.

وی گفت : در پایان ثبت اینترنتی یک کد به شهروند داده می شود که در زمان آمارگیری حضوری با ارائه این کد دیگر نیاز به پرکردن اطلاعات نخواهد بود.

فرماندار بیرجند افزود : خانوار در صورتی که به اینترنت دسترسی نداشته و غایب بودند با تلفن مرکز آمار تماس گرفته و این ثبت نام را انجام دهند.

ناصری اظهار کرد: مرکز آمار ایران برای تشویق مردم برای انجام ثبت اینترنتی قرعه کشی در نظر گرفته است که در بین افرادی انجام خواهد شد که اینترنتی ثبت نام کرده اند.

وی گفت : طبق قانون اطلاعات، آمار محرمانه بوده و به هیچ ارگانی ارائه نمی شود و تمام شایعات مبنی بر ارائه آمار به مدیران استان ها صحت ندارد.

فرماندار بیرجند افزود: در زمان ارائه آمار به صورت حضوری حتما به جلیقه و کارت شناسایی معتبر و عکس دار آمار گیر دقت کنند.

ناصری با اشاره به اینکه افرادی که در بیرجند زندگی می کنند حتما شهرستان بیرجند را ثبت کنند و تفاوتی بین سکونت در شهر و یا روستا وجود ندارد ،گفت : تقاضا می شود برای برنامه ریزی های بهتر محل دقیق سکونت خود را ثبت کنند.

وی افزود : در روستا ها نیز ادارات پر مراجعه را مکلف کرده اند که یک نفر از کارشناسان با فعال کردن میز آماری اطلاعات مراجعه کننده را وارد سایت کنند.

فرماندار اظهار کرد : برای شهر بیرجند 66 آمارگیر از بین بیش از 380 نفر درخواست کننده همراه با 11 کارشناس انتخاب شدند.

انتهای پیام /غ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.