خراسان جنوبی در مدیریت آسیب های اجتماعی رتبه هشتم و وضعیت مطلوبی در کشور را دارا می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در جلسه رو نمایی از شناسنامه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی جزء اولین استان هایی است که بعد از سال 92 با همکاری دستگاههای اجرایی در این شناسنامه به بروز رسانی اطلاعات آن پرداخته است.

دکتر موسوی چلک با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی و مردم باید نوع نگاه خود را تغییر دهند و به یک سیاست و رویکرد جامعی در پیشگیری آسیب ها در جامعه برسند گفت: در کشور 15 میلیون پرونده قضایی داریم که بسیار نگران کننده است.

وی افزود: جمعیت زنان سرپرست خانوار در سرشماری سال 90 نسبت به سرشماری قبل 53 درصد افزایش داشته است و گرایش 30 درصد از مردم در کشور به مواد مخدر صنعتی و متأسفانه ورود زنان به آسیب های اجتماعی از جمله مولفه های آسیب های اجتماعی در کشور است که افزایش این آمار برای جامعه تبعات ناگواری در پیش خواهد داشت.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران اظهار کرد : حوزه اجتماعی ، حوزه ای است که در نظام سیاست گذاری نادیده گرفته شده است ، باید آسیب های اجتماعی این حوزه را جدی گرفت و بدنبال مدیریت و پیشگیری وایجاد امنیت برای افراد در جامعه باشیم.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.