فرماندار سمنان گفت:حضور بیش از ۳۰هزار مسافر در مرکز استان و استفاده از خدمات اسکان و تفریحی نشان دهنده سطح مطلوب زیرساخت های گردشگری در سمنان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، فرماندار سمنان با اشاره به استقبال خوب مسافران تابستانی از این شهرستان گفت: آمارها نشان می دهد که در طول تعطیلات تابستان جاری ۳۴هزار مسافر از مرکز استان دیدن کردند.
سیدعباس دانایی در نشست ستاد تسهیل سفرهای تابستانی شهرستان سمنان به میزبانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ضمن بیان اینکه فراهم آمدن فرصت مساعد سفر در ایام عید سعید قربان و عید غدیر با توجه به آغاز سال تحصیلی سیل گردشگران را به سمنان به همراه داشت، ابراز داشت: با پایان موج سوم مسافرت های تابستانی خوشبختانه شهرستان سمنان در زمینه اسکان و زیرساخت های گردشگری خوشبختانه عملکرد مثبتی را ارئه داده است.
وی افزود: حضور بیش از ۳۰هزار مسافر در مرکز استان و استفاده از خدمات اسکان و تفریحی نشان دهنده سطح مطلوب زیرساخت های گردشگری در سمنان است که البته با وجود ظرفیت های بسیار خوب این شهرستان در زمینه های مختلف میراث فرهنگی، تاریخی، معنوی، گردشگری ورزشی و ... امیدواریم بتوانیم شاهد افزایش ماندگاری مسافران طی سال های آتی باشیم.
فرماندار سمنان با بیان اینکه استفاده از ظرفیت سفرهای تابستانی می تواند فرصتی ویژه برای توسعه شهرستان باشید، گفت: بنا به اعلام سازمان گردشگری قریب به ۶۴درصد خانوار ایرانی در تابستان حداقل یک سفر را تجربه کرده اند لذا این امر می تواند فرصتی بسزا برای توسعه و بهبود اقتصادی باشد.
دانایی گفت: تامین موارد مورد نیاز گردشگران و اماکن تفریحی و اسکان می تواند زمینه رشد و بالندگی اقتصادی شهرستان را مهیا کند.
وی افزود: برپایی نمایشگاه های دائمی و موقت، عرضه سوقات، اسکان مسافران، راهنمایی مسافران، تفرجگاه های طبیعی و دست ساز و ... می توانند در جذب هرچه بیشتر مسافران موثر باشند.
فرماندار سمنان همچنین گفت: در تابستان جاری خوشبختانه جشن کاهش تلفات رانندگی، جشنواره فولکلور ایران، جشنواره امید و نشاط، عید تا عید و ... از جمله برنامه های مفرح ویژه تابستان شهرستان سمنان بود که با استقبال خوب گردشگران مواجه شد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.