هفتمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در منطقه نمونه گردشگری زیست‌کره توران شهرستان شاهرود برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت : این جشنواره با هدف معرفی منطقه نمونه گردشگری زیست‌کره توران برگزار می‌شود.
حسین خواجه بیدختی به برخی از اهداف برگزاری این جشنواره گردشگری اشاره کرد و گفت: این جشنواره باهدف آشنایی و معرفی گردشگران باقابلیت‌های گردشگری طبیعی این منطقه برگزار می‌شود.
وی بابیان اینکه گردشگری طبیعی یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشی این شهرستان به شمار می‌رود تصریح کرد: هفتمین جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور زمینه را برای گردشگری طبیعی و از جمله پرنده‌نگری در این شهرستان فراهم می‌کند.
خواجه بیدختی زیستگاه اصلی زاغ بور را منطقه خوارتوران عنوان کرد و گفت: زیست‌کره توران یکی از مناطق نمونه گردشگری در استان سمنان است که در این منطقه زاغ بور که پرنده بومی این استان است زیست می‌کند.
وی با اشاره به‌ضرورت حفاظت از گونه‌های بومی استان خاطرنشان کرد: زاغ بور از گونه‌های پرندگان آندمیک یا بومی انحصاری ایران است که برگزاری جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور علاوه بر معرفی منطقه نمونه گردشگری زیست‌کره توران باهدف معرفی این‌گونه بومی نیز انجام می‌شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور در روز دوم مهرماه امسال برگزار می‌شود.
خواجه بیدختی با اشاره به همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری جشنواره گردشگری سفر به زیستگاه زاغ بور گفت: این جشنواره با همکاری اداره پارک ملی توران برگزار می‌شود.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار