رودبارک در 80 کیلومتری شمال شرق سمنان در مسیر راه شهمیرزاد به فولاد محله در شهرستان مهدیشهر و در دامنه جنوبی سلسله جبال البرز واقع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ار مهدی شهر ، این منطقه بخشی از منطقه حفاظت شده پرور است و به دلیل وجود جنگل های پهن برگ و آب و هوای خنک به ویژه در فصل تابستان مورد توجه گردشگران قرار دارد.

آشنایی با جنگل رودبارک + تصاویر

گفتنی است ؛منطقه رودبارک،کوهستانی و پوشیده از جنگل های هیرکانی است و وضعیت محلی از لحاظ پستی و بلندی دارای کوه های سنگی مثل لپی و تنگه و تپـه‌هـای خـاکـی سنگی همانند برج تیغ و جلگه های وسیع همانند مناطق سرم، ترکچال، سرکوه ، روپی و آب اندان که همگی پوشده از مزراع و درختان و گیاهان متنوع در اطراف آنها بوده است.

 گونه های حیوانی عبارتند از : گوزن قرمز، گاو کوهی، کل، قوچ، میش، آهو، بُز، شوکا، خوک، گراز، خرس ها ، پلنـگ، گرگ (سرکوه، سرم و آب اندان)، شغال، روباه، گربه وحشی می باشد.


آشنایی با جنگل رودبارک + تصاویر

وجود چشم انداز رودخانه در مسیر جنگلی از دلایل نامگذاری این منطقه به رودبارک است.


آشنایی با جنگل رودبارک + تصاویر

 تنوع گونه های گیاهی و جانوری، دمای مناسب به ویژه در فصل تابستان و چشم اندازهای طبیعی از علت های جاذب گردشگری این منطقه است.

رودباک منطقه کوهستانی است و در بهــار هوای خنک همراه با بارندگی و در تابستان نیز هوا خنک و در پائیز سرما و نیز در زمستان برف می بـارد و حتی ارتفاع برف به حدود 1/5 متر می رسد .

آشنایی با جنگل رودبارک + تصاویر

انتهای پیام/ ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.