امسال کمک های مردمی خراسان شمالی به کمیته امداد رشد 31درصد داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان گفت: امسال مردم حدود ۷۹ میلیارد ریال در قالب صدقات، اکرام ایتام، زکات، اطعام، جشن های ملی و مذهبی به مددجویان و افراد نیازمند کمک و مساعدت داشتند.

برات سلیمی با بیان اینکه کمک های جمع آوری شده درسرفصل های مختلف شامل خدمات درمانی، فرهنگی، ازدواج، مسکن و موردی برای مددجویان تحت حمایت ونیازمندان هزینه شده است، افزود: امسال حدود پنج میلیارد ریال زکات نیز از کشاورزان ودامداران استان جمع آوری شده است که حدود دو میلیارد ریال آن برای محرومان ونیازمندان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد:امسال بیش از هزار و۴۰۰ مورد کمک از محل زکات به محرومان استان ارایه شده است وعلاوه بر آن هم اکنون ۲۳ پروژه عام المنفعه نیز از محل درآمد های زکات در استان در حال احداث است که تا کنون دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در این بخش هزینه شده است.

گفتنی است: امسال بیش از ۲۱ هزار کیسه بین خیران وحجاج استان توسط مراکز نیکوکاری توزیع شد که هم اکنون در حال جمع آوری است ، امید است با جمع آوی این کیسه ها رقم کمک ها در این طرح افزایش یابد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.