هزار بیمارخاص و صعب العلاج در خراسان شمالی نیازمند مساعدت خیران هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرکل کمیته امداد استان گفت : این افراد به دلیل هزینه‌های بالای بیماری قادر به پرداخت هزینه‌های درمانی نیستند و با توجه به محرومیت حاکم بر استان حضور خیران و مشارکت در امور خیریه یک نیاز اساسی در تمام زمینه‌ها به ویژه مباحث درمانی است.

عباس اهرابی با بیان اینکه فعالیت های درمانی کمیته امداد به سه بخش بهداشتی، بیمه درمان پایه و بیمه مکمل درمان معطوف است، افزود: این نهاد در بسته بیمه مکمل به مددجویان خدمات ارزنده و متناسب با نیاز جامعه هدف را ارائه می کند و مددجویان در قالب این طرح از فرانشیز دارو، بستری، هزینه نگهداری سالمندان، آزمایشگاه بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از 160بیمار زمین گیر تحت حمایت این نهاد قرار دارند،گفت: بیشترین این بیماران در شهرستان های بجنورد،اسفراین و شیروان هستند که ماهیانه مبلغ یک میلیون ریال برای هزینه نگهداری آنها از سوی کمیته امداد پرداخت می شود.

اهرابی تعداد بیمه شدگان شهری بالای بیست هزار نفررا بیش از 16 هزار نفر اعلام کرد و خاطر نشان کرد : ارائه خدمات بیمه ای به روستائیان و شهرهای زیر بیست هزار نفر از چند سال گذشته از وظایف کمیته امداد برداشته شده است و به همین منظور واگذاری بیمه درمانی روستائیان و شهرهای زیر بیست هزار نفر به کمیته امداد در کشور در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه هم اکنون چهار شهرستان بجنورد،اسفراین ،شیروان و مانه وسملقان در قالب این طرح از بیمه درمانی بهره مند هستند، تصریح کرد : هم اکنون بیش از هشت هزار و 680 مددجو بجنوردی ،هزار و260 مددجوی اسفرینی،پنج هزار و250 مددجوی شیروانی و هزار و100 مددجو در مانه وسمقان از این خدمت بهره مند هستند. کمیته امداد به منظور حمایت از مددجویان شهرستان های دیگر استان خدمات موردی درقالب فرانشیز و وام های درمانی به آن ها ارایه می دهد.

اهرابی با اشاره به اینکه هم اکنون 22 نفر بیمار دیالیزی تحت حمایت این نهاد قرار دارند که نیاز به پیوند کلیه دارند، تصریح کرد : هزینه پیوند هر کلیه 150 میلیون ریال است که در مجموع اعتبار موردنیاز برای انجام عمل پیوند کلیه برای این افراد، سه میلیارد و 300 میلیون ریال برآورد شده است که این بیماران برای تأمین این هزینه‌ها نیازمند توجه خیران هستند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.