50 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی اعطا شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امداد استان گفت : در پنج ماهه نخست امسال بیش از 50 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال قرض الحسنه از محل منابع بانکی و امدادی به مددجویان کمیته امداد پرداخت شد.

علیرضا مرادی با بیان اینکه حدود 380 طرح مختلف اشتغال‌زایی امسال توسط کمیته امداد استان اجرا شده است، افزود :برای اجرای این طرح‌های اشتغال 50 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

وی با اشاره به اینکه 115 طرح اشتغال کمیته امداد استان در این مدت از محل اعتبارات امداد اجرا شده است،گفت :برای اجرای این 115 طرح اشتغال 14 میلیارد و 270 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: از محل قرض‌الحسنه بانک‌های استان هم 255 طرح اشتغا‌زایی با اعتباری افزون بر 30 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی گفت: همچنین 5 طرح اشتغالزایی به صورت تلفیقی با دو میلیارد ریال اعتبار و دو طرح اشتغال هم از محل صندوق توسعه با اعتبار 800 میلیون ریال اجرا شده است.

مرادی در ارتباط با نحوه کاریابی از طریق بنگاه ها وموسسات کاریابی گفت: کمیته امداد با ارایه آموزش های لازم به مددجویان در مراکز فنی و حرفه ای از طریق موسسات کاریابی و شرکت های خدماتی به صورت مستقیم به کارفرمایان معرفی و مشغول به کار می شوند.

وی با اشاره به ارائه بسته های تشویقی کاریابی گفت: کمیته امداد به منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایان بنگاه‌های تولیدی و خدماتی جهت اشتغال کارجویان مورد حمایت ، حق بیمه سهم کارفرمایی مددجویانی که نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند، در دوسال، در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد به کارفرمایان پرداخت می کند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.