هم اکنون بیش از هزار و۸۰۰ خیر و نیکوکار از فرزندان یتیم تحت حمایت کمیته امداد شهرستان جاجرم حمایت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کمیته امداد شهرستان جاجرم گفت :هم اکنون بیش از دو هزار خانواراین شهرستان ازخدمات مسکن ، آموزش ، کمک هزینه تامین جهیزیه، بهداشت و درمانی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی و اشتغال و خودکفایی این نهاد بهره مند هستند.

حسین یوسفی به ۱۶۲ فرزند یتیم در طرح اکرام اشاره کرد وافزود :حامیان در این مدت بیش از یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال برای فرزندان معنوی خود واریز کرده اند.

وی همچنین تصریح کرد : در پنج ماهه ابتدای امسال و در راستای توانمندی خانواده ها افزون بر ۱۴۰ فقره تسهیلات کارگشایی به مبلغ افزون بر دو میلیارد ریال به مددجویان مورد حمایت و دیگر افراد نیازمند واجد شرایط در شهرستان پرداخت شده است.

وی خرید و احداث چهار واحد مسکن شهری و روستایی و تعمیر و مرمت ۱۲ واحد مسکونی مددجویی با اعتباری بیش از ۵۵۰ میلیون ریال از دیگر خدمات ارایه شده در این نهاد بوده است.

مدیر کل کمیته امدادجاجرم باشاره به این که برای ۶۰ فقره جهیزیه ۷۲۰ میلیون ریال هزینه پرداخت شده است گفت: هم اکنون ۴۳۱ خانواده این نهاد نیز از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند هستند.

وی خاطر نشان کرد : ۲۸ مورد تسهیلات اشتغال و خودکفایی وافزون بر سه میلیارد ریال وام اشتغال و خودکفایی از محل منابع امدادی و بانکی در راستای توانمندی مددجویان و افراد نیازمند پرداخت شده است.

یوسفی کودکان مبتلا به سوء تغذیه زیر شش سال را ۱۳۰ نفر برشمرد و گفت: ماهیانه به هر نفر سبد غذایی با اعتبار ۷۵۰هزار ریال پرداخت می شود واین کودکان هر۶ ماه یکبار مورد پایش مجدد قرار می گیرند تا در صورت بهبود از چرخه حمایت خارج شده و کودکان جدید مبتلا به این بیماری جایگزین شوند.

بیش از ۶۷۰ خانواده در شهر و یک هزار و۳۴۰خانوار نیز در روستای این شهرستان ساکن هستند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.