بجنورد؛

هزار یتیم تحت پوشش بیمه آتیه

بیش از هزار یتیم خراسان شمالی تحت پوشش بیمه آتیه هستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان شمالی با اشاره به اجرای طرح آتیه ایتام تحت پوشش کمیته امداد گفت: هم اکنون بیش ازهزار نفر از ایتام تحت حمایت این نهاد تحت پوشش طرح آتیه قرار دارند.

عباس اهرابی با بیان اینکه این طرح به منظور حمایت از آتیه ایتام طراحی شده است، افزود: منابع مالی که به منظور حمایت از ایتام توسط حامیان در طرح اکرام پرداخت می شود اگر به حدی برسد که نیازهای اولیه آنان از لحاظ معیشتی، تحصیلی را برطرف کند ، افزوده آن برای فرزندان تحت حمایت کمیته امداد در قالب طرح آتیه ایتام سرمایه‌گذاری می شود.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال بیش از یک میلیارد ریال از کمک های حامیان در بخش بیمه آتیه سرمایه گذاری شده است، گفت : سال گذشته بیش از دو میلیارد و۷۰۰ میلیون ریال برای هزار یتیم در قالب این طرح هزینه شد.

اهرابی خاطر نشان کرد : به طور میانگین ۲۲ هزار تومان از کمک های حامیان را برای ایتام به صورت ماهیانه سرمایه گذاری می کند و ایتامی که سرانه واریزی حامیان آنها بیش از ۱۵۰ هزار تومان در ماه باشد تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه طرح بیمه ایتام از سال ۹۱ آغاز شده است و اولین گروه فرزندان تحت حمایت کمیته امداد با عنوان بیمه عمر و سرمایه گذاری وارد این طرح شدند، خاطر نشان کرد: بیش از چهار هزار و ۶۰۰ یتیم در استان تحت حمایت این نهاد هستند که ماهیانه با کمک حامیان یک میلیون و ۴۱۸ هزار ریال به حساب ایتام واریز می شود.

اهرابی در ارتباط با توسعه طرح آتیه ایتام نیز گفت:‌ کمیته امداد درنظر دارد با چاپ شناسنامه ایتام و ارایه آن به حامیان برای جذب خیر در قالب این طرح اقدام کند تا تمامی ایتام از مزایای این طرح بهره مند شوند. ایتام تحت حمایت کمیته امداد علاوه بر نیازهای اقتصادی، نیازهای فرهنگی، تحصیلی نیز دارند بر این اساس کمیته امداد به دنبال آن است تا فرهنگ آتیه نگری را در جامعه نهادینه کنند تا پدیده فقر به طور موروثی از خانواده به فرزند به ارث نرسد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.