طرح کاداستر در اراضی کشاورزی خراسان شمالی اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت:طرح کاداستر با هدف سنددار شدن اراضی و اعمال مدیریت کشاورزی به صورت هوشمند اعمال می شود.

یوسفی افزود: این طرح در مانه و سملقان و پایاب سد شیرین دره در 6هزار و 268 هکتار با 400 میلیون تومان اعتبار و در هزار و 200 هکتار از اراضی گرمخان بجنورد با 100 میلیون تومان اعتبار اجرا خواهد شد.

وی اشاره ای هم به شناسنامه دار شدن قنات های استان داشت و گفت: 51 میلیارد تومان تسهیلات برای تامین، توسعه و تقویت مکانیزاسیون پرداخت شده است که در ازای آن 662 دستگاه تراکتور، 27 دستگاه کمباین و هزار و 645 دنباله بند و تجهیزات کشاورزی خریداری شده و برای سال جاری هم 35 میلیارد تومان پیش بینی پرداخت تسهیلات این حوزه شده است.

وی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی با پرداخت یک میلیارد تومان اعتبارات تکمیلی و 2 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به باغداران استان موافقت کرده است که از این ردیف برای پوشش بیمه ای فراگیر و کنترل سفیدک انگور در سال آینده استفاده خواهد شد.

یوسفی سن گندم را هم از مسائل بحرانی استان نام برد و گفت: این آفت شناسایی و صد در صد کنترل شد به گونه ای که گندم های تحویلی به سیلوها کمترین درجه سن زدگی را داشت و در تب برفکی دام هم استان کمترین خسارت را داشت.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.