روسیا الیوم در گزارشی عنوان کرد که آمریکا تلاش دارد با حضور در کنار نیروهای متخاصم (ارتش ترکیه و نیروهای کُرد) در شمال سوریه، در این منطقه پایگاه نظامی ایجاد کند.

روسیا الیوم: آمریکا به دنبال ایجاد پایگاه نظامی در شمال سوریهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  ، خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت: حضور نیروهای ویژه آمریکایی در کنار نیروهای ارتش ترکیه در عملیات «سپر فرات» و از طرف دیگر مشارکت نیروهای آمریکایی در عملیات نیروهای سوریه دموکراتیک به عنوان رقیب جدی ترکیه در شمال سوریه، پرسش های زیادی را مطرح کرده است.

خبرنگار این شبکه درباره حضور نظامیان آمریکایی در شمال سوریه گفت: گذرگاه تل ابیض در مرز ترکیه چند روز از سوی نیروهای ارتش این کشور به شدت بمباران شد. همچنین نیروهای ارتش ترکیه با کمک گرفتن از شبه نظامیان ارتش آزاد تلاش کردند منطقه تل ابیض را تصرف کنند. از سوی دیگر در مراکز نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک پرچم آمریکا نصب شد. این اقدامات منتاقض آمریکا قابل فهم نیست. 

محمد حسن افزود: به مردم و خبرنگاران اجازه ورود به مناطق مرزی ترکیه با سوریه داده نمی شود. به نظر می رسد نیروهای ویژه آمریکا در کنار ارتش ترکیه در مناطق جرابلس و الراعی حضور خواهند داشت. 

خبرنگار روسیا الیوم گفت: پرچم آمریکا به مدت دو روز در اهتزاز بود و سپس پایین کشیده شد. منابع کُرد گفتند، که پیام آمریکا به طرف مقابل رسید و احتمال دارد در روستای المنبطحه در مجاورت منطقه تل ابیض یک پایگاه نظامی و فرودگاه ایجاد شود.

عباس العلی عضو یگان های مدافع خلق کُرد در این باره گفت: آمریکایی ها آمدند و پرچم خود را در این منطقه به اهتزاز درآوردند، زیرا نیروهای ارتش ترکیه به طور دائم نیروهای ما را هدف قرار می دهند. اگر پرچم نیروهای کُرد یا نیروهای آسایش در این مرکز نصب بود ما را هدف قرار می دادند.
وی افزود: نیروهای ارتش ترکیه، همه را و حتی افراد غیر نظامی را هدف قرار می دهند.

خبرنگار روسیا الیوم در پایان، گفت: حضور نیروهای ویژه آمریکا در شمال سوریه با هماهنگی کُردها و ترکیه صورت گرفته است. این حضور روز به روز در مناطق تحت کنترل نیروهای کُرد افزایش یافته است و می توان گفت منطقه تل ابیض به دژ آمریکایی تبدیل شده است، از سوی دیگر، نیروهای آمریکایی در عملیات نظامی ارتش ترکیه مشارکت دارند. اما سئوال مهم این است که چرا آمریکایی ها از دو طرف درگیر حمایت می کنند؟


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار