مدیر مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر گفت: 6هزار و 718 نفر در مرکز دانش پژوهان شاهد و ایثارگر شناسایی و جذب شدند.

شناسایی و جذب بیش از 6هزار نفر در مرکز دانش پژوهان شاهدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عباس کمری مدیر مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در نشست خبری که امروز(یکشنبه) در خصوص دستاوردهای این مراکز برگزار شد، اظهار داشت: این مرکز که در سال74 زیر نظر بنیاد شهید وقت تشکیل شد وظیفه خدمت رسانی به دانش آموزان نخبه و دارای استعداد برتر را بر عهده داشت که تا سال80 طی دستور العمل هایی، عملکردهای مثبتی را در حوزه اختراعات انجام داد.

وی ادامه داد: در شروع دولت یازدهم دو مرکز دانش پژوهان و تشکل ها با هم ادغام شد که زیر نظر بنیاد شهید فعالیت خود را آغاز کرد.

کمری تصریح کرد: صدور گواهینامه معتبر آموزشی برای دانش پژوهان و استفاده از نخبگان ایثارگر جزء اهداف مهم این مرکز است.

مدیر مرکز دانش پژوهان گفت: در حال حاضر بیش از 30 هزار رشته و شغل در گرایش های مختلف برای نخبگان شاهد و ایثار ایجاد شده است.

کمری تصریح کرد: اهداف، طرح ها، راهبردها و سیاست های کلی سازمان شامل رسیدگی به نخبگان و سرآمدان در تهران و در شهرستان ها، سپردن پست های سازمانی و خدمات دهی به نخبگان، ایجاد بانک اطلاعاتی مشخص و دقیق از بخش ها، تشکیل و راه اندازی اتاق فکر که بتوان از نظرات مشاوره ای نخبگان در سطح برنامه ها استفاده نمود، ایجاد تعامل و مشارکت فکری بین مدیران ارشد و جامعه هدف که باعث ایجاد رابطه سازمانی و بین فردی شده است، استفاده از توان مدیریتی آنان در بدنه بنیاد و تغییر رویکرد سازمان از تجربه محوری به دانش محوری است.

مدیر تشکل های شاهد و ایثارگر اضافه کرد: در سه سال اخیر گرایش نخبگان بیشتر به سمت عرضه دستاوردها و رقابت در حوزه فناوری اطلاعات و برنامه های زیست محیطی شده است که در راستای نقشه علمی و تولید دانش فنی کشور گامی بزرگ تلقی می شود.

وی با اشاره به اینکه  در زمینه ثبت مقالات و تولید دانش از رتبه3 به1 ارتقاء پیدا کرده ایم، افزود:در حال حاضر این مرکز 6 هزار و 718 نفر عضو دارد که در بانک اطلاعاتی6 هزار و500 تا7 هزار نفر ثبت شده که در این میان500 نفر به عنوان ورودی و خروجی در نظر گرفته می شود و این آمار در حال تلاطم است، همچنین از این تعداد 2 هزار و 193 نفر خانم و 4 هزار و 525 نفر آقا هستند.

کمری گفت: در سال گذشته توسط نخبگان این مرکز2 هزار و688 مقاله، 50 اختراع ارائه و 15 مدال در مسابقات جهانی کسب شده است.

وی گفت: از جمله موارد کسب افتخارات مختلف در طول سه ساله گذشته توسط نخبگان این مراکز تعداد10 نفر در رتبه های برتر کنکور ارشد، دکترا و دانشجوی نمونه کشوری، 173 اختراع و خلاقیت، 1هزار و250 تالیف و ترجمه کتاب، 4 هزار و569 مقاله ارائه شده به کنفرانس ها و کنگره های ملی بین المللی، 24 نفر مدال آور المپیادهای کشوری و جهانی، 134مدرس حوزه علمیه،  اخذ149 مدرک دکترای تخصصی و21 چهره برتر مسابقات قرآنی در سطوح ملی و بین المللی است.

کمری اضافه کرد: آمار اعضاء برحسب نسبت ایثارگری شامل2 هزار و665 نفر فرزند شهید، یک هزار و194 فرزند جانباز، 83همسر شهید، 202 همسر جانباز و یک هزار425 نفر جانباز، 140 نفر آزاده، 33 همسر آزاده و 201 فرزند آزاده است.

مدیر مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر در پایان بیان کرد: آمار اعضاء برحسب مقطع تحصیلی نیز شامل267 دیپلم و زیر دیپلم، 91 نفر کاردانی، 808 نفر کارشناسی، 2هزار و685 کارشناس ارشد، هزار و 730 دکترا، 28 نفر سطح حوزوی یک و دو و 119نفر حوزوی خارج از فقه و اصول هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.