مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران خبر از رسیدگی به وضعیت معیشتی 500 جانباز اعصاب و روان در تهران داد.

رسیدگی به وضعیت معیشتی 500 جانباز اعصاب و روان در تهرانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی محمد باقری مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران در نشست خبری که امروز دوشنبه در ساختمان این سازمان به مناسبت برنامه‌های هفته دفاع مقدس برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر 4 هزار و 200 ایثار گر به عنوان کارمندان شهرداری تهران محسوب می‌شوند، اظهار داشت: 670 فرزند شهید، هزار و 200 جانباز، 2 هزار و 100 رزمنده و 70 آزاده در شهرداری تهران مشغول به خدمت هستند.

وی افزود: 7 همسر شهید و یک پدر شهید در شهرداری تهران فعالیت می‌کنند.

مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران با بیان اینکه 500 خانواده جانبازان اعصاب و روان با ما ارتباط مستقیم دارند، تصریح کرد: به دنبال آنیم که بتوانیم بخش کوچکی از هزینه معیشت و درمان این جانبازان اعصاب و روان را پرداخت کنیم.

باقری با تاکید بر اینکه 3 هزار ایثارگران  محروم در شهر تهران زندگی می‌کنند گفت: با کمک مناطق 22 گانه شهر تهران تلاش داریم تا بخشی از مشکلات این ایثارگران محروم را مرتفع کنیم.

وی با اشاره به خود سوزی یک جانباز اعصاب و روان در مقابل ساختمان شماره 2 شورای شهر تهران یادآور شد: این جانباز به دنبال گرفتن غرفه میوه و تره بار بود اما به دلیل اینکه شهرداری تهران 4 منطقه پی در پی برای این فرد غرفه تامین کرده بود دیگر از لحاظ قانونی نمی‌توانست تسهیلاتی برای وی قائل شود.

باقری تاکید کرد: شهرداری تهران مسئول پاسخگویی به موضوع خود سوزی جانباز نبوده بلکه دستگاه‌های ذیربط باید مشکل این جانباز را مرتفع می‌کردند.

مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران گفت: چرا یک جانباز اعصاب و روان باید به شرایطی برسد که خود را در مقابل ساختمان شورای شهر بسوزاند ؟ بدون شک اگر دستگاه‌های زیربط مشکل این جانباز را حل می‌کردند شاهد چنین اتفاقی نبودیم.

وی با اشاره موضوع ایثارگران محروم شهر تهران افزود:  شهرداری تهران هیچ گونه مسئولیتی در قبال این افراد ندارد اما از نظر شرعی با کمک خیران و معتمدان شهر تهران تکالیفی برای رسیدگی به وضع این ایثارگران فراهم کرده است تا احساس خلاء در این قسمت وجود نداشته باشد.

باقری تصریح کرد: قطعا نمی‌توانیم همه مشکلات ایثارگران شهر تهران را حل کنیم اما تلاش می‌کنیم تا حدودی آن را کاهش دهیم.

مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان ایثارگران شهرداری تهران اقدام به بازسازی، تعمیر و مرمت ساختمان‌های مسکونی ایثارگران کرده است، گفت: به دنبال آنیم تا بخشی از موضوعات اداری و استخدامی فرزندان ایثارگران را مرتفع کنیم.

وی به برنامه‌های این سازمان در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: 31 شهریور ماه برگزاری نمایشگاه عکس یک مهر ماه میهمانی لاله‌ها ( عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا) دو مهر ماه حضور ایثارگران شهرداری تهران در نماز عبادی و سیاسی جمعه، سوم مهر ماه برگزاری نمایشگاه عکس و صوت دفاع مقدس و چهارم مهر ماه لاله‌های قریب غریب خواهیم داشت. 

باقری ادامه داد: چهارم مهر ماه تکریم و دیدار از خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس، 5 مهر ماه تکریم از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، 6 مهر ماه تکریم و دیدار از خانواده‌های جانبازان، آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس، 7 مهر ماه مراسم بزرگداشت شهدای آتش نشان و 8 مهر ماه برگزاری همایش پیاده روی رزمندگان شاغل در شهرداری تهران به همراه خانواده‌های آنها را خواهیم داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار