قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت:فاجعه منا از پیش طراحی شده بود زیرا مسبب این حادثه هنوز اعلام نشده و عربستان سعودی بررسی های خود را در این مورد اعلام نکرده است.

فاجعه منا از پیش طراحی شده بود

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم دعای عرفه و تکریم شهدای منا که امروز یکشنبه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطرات شهدای مقدس، مدافع حرم و شهدای منا اظهار داشت: سال گذشته ملت ایران شاهد حادثه بزرگی در جهان اسلام بودند و هزاران نفر از 37 کشور در صحرای منا شهید شدند.

وی در ادامه افزود: تعداد 461 نفر از این شهدا ایرانی بودند و چند روز قبل از فاجعه منا 12 نفر در مسجدا‌لحرام شهید شدند و این حادثه، عید قربان جهان اسلام را به عزا تبدیل کرد و ملت ما هنوز هم عزادار هستند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه تصریح کرد: فاجعه منا از پیش طراحی شده بود زیرا مسبب این حادثه هنوز اعلام نشده و عربستان سعودی بررسی های خود را در این مورد اعلام نکرده است.

سردار انصاری گفت: عربستان سعودی که یکی از مسببین اصلی این حادثه به دلیل بی‌کفایتی محسوب می‌شود باید عذرخواهی کند و کمیته حقیقت‌یاب را برای بررسی فاجعه منا تشکیل دهد تا مجرمان این حادثه مجازات شوند.

وی اظهار کرد: از حدود 500 شهید بی‌نام 84 نفر از آن‌ها اهل سنت، 15 نفر از گروه‌های قرآنی و تشیع بودند و تنها 37 نفر از این شهدا جزء جانبازان سپاه مقدس بودند.

قائم مقام بنیاد شهیدان و امور ایثارگران یادآور شد: شهدای منا با دستور مقام معظم رهبری در قطعه شهدا دفن شدند و 3 روز عزای عمومی اعلام شد.

سردار انصاری در ادامه تصریح کرد: در مراسم سالگرد شهدای منا باید ابعاد حقوقی این فاجعه بررسی شود که در این راستا بنیاد شهید و امور ایثارگران ستاد بزرگداشت شهدای منا‌ را از خرداد ماه به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین‌ شهیدی تشکیل داده که این ستاد کار خود را با برگزاری برنامه‌های مختلف ادامه خواهد داد.

قائم مقام بنیاد شهید در ادامه تصریح کرد: مطالبه بزرگ جهان اسلام به خصوص 37 کشوری که در فاجعه منا شهید داده‌اند عذرخواهی عربستان، اقدامات حقوقی پذیرفتن این که عربستان مسبب این فاجعه بوده، تشکیل کمیته حقیقت‌یاب و مجازات مسببین‌ این فاجعه است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار