مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: نیمی از نذورات و کمک‌های مردمی جهت بازسازی اعتاب مقدسه را بانوان اهداء می‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، فرناز بیگی مسئول امور بانوان ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه بانوان پشتیبان اصلی اهدای نذورات هستند گفت: خیرین آقا نیز به پشتیبانی همسر خود در فیض بازسازی اعتاب مقدسه مشارکت می‌کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن آیین اربعین، از تلاش برای ارائه خدمات به زوار حسینی خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم در این راهپیمایی بزرگ خدمات ویژه‌ای به بانوان زائر ارائه دهیم.

بیگی با اشاره به واگذاری مسئولیت کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی به ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: از بانوان خیر دعوت می‌کنیم برای بهره‌مندی از فیض میزبانی زائران اربعین نذورات و کمک‌های خود را به حساب 1040 بانک‌های ملی، ملت و پست بانک واریز کنند.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات با همکاری 2 اپراتور همراه اول و ایرانسل کد #1040*780* را جهت تسهیل در امر مشارکت در فیض میزبانی زائران اربعین اختصاص داده است.

وی در ادامه به برخی شبهات مطح شده در خصوص لزوم بازسازی عتبات عالیات پاسخ داد و اظهار کرد: شبهاتی در خصوص لزوم بازسازی عتبات مطرح می‌شود مبنی بر اینکه وقتی ما در کشور خودمان نیازمند ساخت بیمارستان‌، مدارس و مراکز بسیار دیگری هستیم، چرا این هزینه‌ها در عتبات انجام می‌شود؟

بیگی در جواب این شبهات بیان کرد: تمام آنچه را که ما برای ساخت و ساز نیاز داریم اعم از مدرسه تا مراکز تعلیم و تربیت و از بیمارستان تا مراکز درمانی و دانشگاه‌ها، برای ارتقای دانش عمومی و...ضروری است و البته همه اینها یکجا در بازسازی حرم‌های شریف در عراق نیز اتفاق می‌افتد.

وی با دفاع از این ساخت‌و سازها خاطرنشان کرد: اگر آنهایی که شبهه وارد می‌کنند بدانند وقتی اعتاب مقدسه ساخته و آباد می‌شود، نتیجه آن آرامش و رفاه زائر هموطن خود ماست به این صحبت‌ها نمی‌پردازند.

وی به آموزه‌های دینی نیز اشاره کرد و گفت: طبق آیات الهی که می‌فرماید «خانه‌هایی که خداوند خواسته است رفعت پیدا کنند» یکی از مصادیق آن خانه‌ها، قبور ائمه اطهار علیهم السلام است.

مسئول امور بانوان ستاد عتبات عالیات با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع)گفت: از این امام همام سوال می‌کنند که این «فی بیوتا» که در قرآن کریم بیان شده کجاست؟ که این امام همام می‌فرمایند همانا منظور جایگاه امامان است.

وی با بیان اینکه کار ساخت و بازسازی عتبات عالیات 10سالی است که آغاز شده افزود: این فعالیت‌ها در ابتدا به صورت کاملا هیاتی بوده است. در واقع برخی از هموطنان دوستدار ولایت وقتی به آنجا رفتند و وضعیت بد آنجا را از نظر بهداشت و نظر امکانات دیدند شروع به جمع‌آوری کمک‌هایی برای نوسازی عتبات و عالیات در عراق کردند.

بیگی گفت: بحث بازسازی عتبات عالیات تمام شده و اکنون بحث گسترش و اجرای پروژه‌های توسعه در دستور کار است.

وی در تشریح طرح‌های توسعه‌ای عتبات گفت: هم اکنون طرح توسعه حرم علوی به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در حال اجراست و بزودی فاز 2 بخش زیارتی آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی به طرح توسعه حرم امام حسین(ع) نیز اشاره کرد و گفت: صحن عقیله بنی هاشم (س) نیز در حال اجراست.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار