همزمان با برگزاری روز سینما در مجتمع شهید آوینی چهارمین هفته فیلم و عکس همدان نیز آغاز به کار کرد.

برگزاری روز سینما در مجتمع شهید آوینی همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ 21 شهریور به نام روز سینما نامگذاری شده است که در این روز اعضای سینمای جوان همدان دور یک دیگر جمع شدند تا این مناسبت را گرامی بدارند.

همچنین در این روز چهارمین هفته فیلم و عکس همدان نیز گشایش یافت.

در این هفته که تا 26 شهریور ادامه دارد برنامه های مختلفی هم چون نمایشگاه عکس گروهی با موضوع مستند اجتماعی در نگار خانه نگاه نو، اکران فیلم های کوتاه دفتر سینمای جوان همدان، فیلم های کوتاه برگزیده ایرانی و نمایش برترین انیمیشن های جهان برگزار می شود.

مدرس عکاسی سینمای جوان همدان در سخنانی از  جوانان عکاس همدانی به عنوان  پدیده یاد کرد و بیان داشت:  اینان تنها نیاز به حمایت و توجه دارند.

مجید مرادی با بیان اینکه زمانی عکاسی زیرمجموعه امور سینمایی بود گفت: متاسفانه در دهه 60 و 70 عکاسی زیرمجموعه هنرهای تجسمی قرار گرفت و در آنجا نیز توجهی به آن نشد و به قولی می توان گفت یتیم مانده است.

وی با اشاره به اینکه تا اواسط دهه 70  اوج شکوفایی عکاسی بود بیان کرد : تولیدات عکاسی بسیار بالا بود، به طوری که در حال حاضر با وجود دوربین‌های دیجیتال، تولیدات به آن اندازه نرسید و تنها در سینمای جوان کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

مرادی از نبود سهم هنرمندان عکاس در بودجه های فرهنگی گلایه کرد و بیان داشت: وقتی توجهی به این مسائل نمی‌شود  چگونه انتظار داریم که فرزندان ما سرگرم فضای مجازی نشوند.

این هنرمند همدانی در پایان سخنان خود گفت: در استان یک نگار خانه استاندارد برای ارائه و نمایش عکس های وجود ندارد و این جای بسی تاسف است.


اختصاص مبلغی از بودجه فرهنگی ادارات به فیلمسازی

یک فیلمساز همدانی نیز با بیان اینکه حداقل خواسته ما احتصاص مبلغی از بودجه فرهنگی دستگاه ها به حوزه فیلم سازی است عنوان داشت: با توجه نداشتن درآمدی برای فیلم سازان از دولت تقاضا داریم مبلغی را به این امر اختصاص دهند تا حداقل فیلم سازان از جیب خود خرج این امر نکنند.

نیما معارفی بیان داشت: متاسفانه امکانات در استان بسیار کم است  به طوری که امکانات سایر استان‌ها برای فیلمسازان از استان همدان بیشتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه مدون بلندمدت  برای فیلم سازی استان داشته باشیم گفت: شاید وجود انجمن سینمای جوان این باور غلط را ایجاد کرده که نیاز به کار اضافی نیست.

همچنین در این مراسم از تصویر علی وزینی، منتقد فیلم و خبرنگار فقید همدانب با حضور خانواده‌اش رونمایی شد.

پدر این منقد سینما درباره مرگ فرزندش عنوان داشت: وی از مشکلات کبدی رنج می برد ولی این بیماری موجب مرگ وی نشد .

مصطفی وزینی بیان داشت: متاسفانه به دلیل کوتاهی و نبود امکانات پزشکی در بیمارستان نمازی شیراز پسرم فوت کرد. گفتنی است: علی وزینی که از مشکل کبد رنج می‌برد، اردیبهشت امسال در سن 27 سالگی در بیمارستانی در شیراز درگذشت. وزینی علاوه بر فعالیت رسانه‌ای طی سال‌های برپایی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان همدان نقش پررنگی در برگزاری و اطلاع‌رسانی داشت.

وزینی سردبیر سایت سینمافا ،خبرنگار و فعال رسانه ای در حوزه سینما بود.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.